Наукова періодика України | Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету | ||
Олексін Ю. Розвиток ідеї диференціації навчання школярів у радянській педагогічній науці (80-і рр. ХХ ст.) / Ю. Олексін // Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини. - 2012. - Вип. 4. - С. 264-271. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/znpudpu_2012_4_36 Виокремлено суттєві риси диференційованого навчання у радянський період розвитку педагогічної науки в контексті трансформації смислових акцентів та застосування її здобутків у сучасній системі шкільної освіти. Проаналізовано різні види диференційованого навчання: профільна диференціація, навчання за програмами максимального та мінімального рівнів, зовнішня профільна диференціація, елективна диференціація, факультативні заняття, програмоване навчання. Розглянуто теоретичні та прикладні аспекти дослідження цієї проблеми в педагогічній літературі означеного періоду, зокрема визначено чотири етапи розвитку ідеї диференціації навчання: перший з яких обумовлений розвитком виробничо-громадського підходу до змісту освіти; в другому здійснено перехід від внутрішньої диференціації до тотальної уніфікації форм і методів навчання; на третьому етапі - спроби створення класів з поглибленим вивченням предметів; четвертий етап позначився розвитком програмованого навчання, розширенням мережі факультативів та появою спеціалізованих шкіл.Выделены существенные черты дифференцированного обучения в советский период развития педагогической науки в контексте трансформации смысловых акцентов и применения ее достижений в современной системе школьного образования. Проанализированы следующие виды дифференцированного обучения: профильная дифференциация, обучение по программам максимального и минимального уровней, внешняя профильная дифференциация, элективная дифференциация, факультативные занятия, программированное обучение. Рассмотрены теоретические и прикладные аспекты исследования этой проблемы в педагогической литературе исследуемого времени, в частности определены четыре этапа развития этой идеи: первый обусловлен развитием производственно-общественного подхода к содержанию образования; во втором осуществлен переход от внутренней дифференциации к тотальной унификации форм и методов обучения, на третьем этапе - попытки создания классов с углубленным изучением предметов, четвертый этап отмечен развитием программированного обучения, расширением сети факультативов и появлением специализированных школ. Цитованість авторів публікації: Бібліографічний опис для цитування: Олексін Ю. Розвиток ідеї диференціації навчання школярів у радянській педагогічній науці (80-і рр. ХХ ст.) / Ю. Олексін // Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини. - 2012. - Вип. 4. - С. 264-271. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/znpudpu_2012_4_36.Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|
|
Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського |