Наукова періодика України | Збірник наукових праць Кам'янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка | ||
Бабич Н. М. Формування комунікативних навичок у дітей з порушеннями зору та інтелекту як одна з умов їх успішної адаптації в ДНЗ компенсуючого типу / Н. М. Бабич // Збірник наукових праць Кам'янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія : Соціально-педагогічна. - 2013. - Вип. 23(3). - С. 15-22. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/znpkp_sp_2013_23%283%29__4 Відображено результати вивчення проблеми формування комунікативних навичок у старших дошкільників з порушеннями зору й інтелекту. Доведено відсутність її науково обгрунтованого вирішення в контексті проблем формування комунікативних навичок у такої категорії дітей. Запропоновано необхідність розглядати комунікативні навички в теоретичному конструкті "комунікативні навички в структурі комунікативного потенціалу". Визначено двокомпонентну структуру комунікативного потенціалу особистості й алгоритм його реалізації в роботі зі старшими дошкільниками з зазначеними порушеннями. Розроблено діагностичний комплекс, який надав змогу виявити стан сформованості комунікативних навичок в структурі комунікативного потенціалу. Обгрунтовано та розроблено педагогічну технологію формування комунікативного потенціалу особистості дошкільника з порушеннями зору й інтелекту, яка включає чотири компоненти: модель формування комунікативних навичок в структурі комунікативного потенціалу; алгоритм і програму формування комунікативних навичок в структурі комунікативного потенціалу; методичні рекомендації для батьків щодо підвищення ефективності формування комунікативних навичок у дітей старшого дошкільного віку з такими порушеннями. Модульний принцип конструювання педагогічної технології забезпечив її мобільність, змістовну визначеність і комплексний характер взаємодії. Кожен із виділених модулів мав свої цілі, зміст діяльності, специфічні прийоми та методи роботи. Експериментальна робота реалізована в безпосередній взаємодії зі старшими дошкільниками з зазначеними порушеннями. Запропонована педагогічна технологія забезпечила підвищення рівня сформованості комунікативних навичок у цих дітей. Узагальнені результати формувального експерименту продемонстрували наявність якісних змін у сформованості компонентів комунікативного потенціалу та виявили найбільш значущі відмінності в їх динаміці. Цитованість авторів публікації: Бібліографічний опис для цитування: Бабич Н. М. Формування комунікативних навичок у дітей з порушеннями зору та інтелекту як одна з умов їх успішної адаптації в ДНЗ компенсуючого типу / Н. М. Бабич // Збірник наукових праць Кам'янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія : Соціально-педагогічна. - 2013. - Вип. 23(3). - С. 15-22. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/znpkp_sp_2013_23(3)__4.Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|
|
Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського |