Наукова періодика України Вища освіта України


Опанасюк Ю. 
Формування інформаційної філософії освіти в умовах глобалізації / Ю. Опанасюк // Вища освіта України. - 2015. - № 2. - С. 44-48. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vou_2015_2_9
Розглянуто "соціальний вимір" інформаційної філософії освіти у світлі глобалізаційних процесів. Зосереджено увагу на глобальних проблемах суспільства, зокрема безробітті. Визначено кілька основних факторів глобалізації: технологічний прогрес як головну рушійну силу; невпинне зниження цін на послуги зв'язку і транспортні витрати; революцію в інформаційній технології, яка стає головним економічним ресурсом. Виокремлено основні параметри сучасної глобалізації: економічна взаємозалежність – посилення відкритості національних ринків, поглиблення міжнародного поділу і кооперації праці; інформаційна глобалізація, взаємозалежність, що пов'язана з проблемами загальнопланетарної безпеки. Представлено проекти Всесвітньої конституції, які базуються на тезі про необхідність перегляду принципу національного суверенітету в нинішньому його розумінні. Охарактеризовано найбільш відому модель розвитку Римського клубу - "Перебудова світового порядку". Перераховано типи безробіття. Окреслено основні фактори процесу глобалізації: технологічний процес, розвиток міжнародних економічних і культурних відносин, регіоналізація виробництва, орієнтація на технофінансову стратегію. На основі розглянутої теми подано оцінку суспільного розвитку. Рассмотрено "социальное измерение" информационной философии образования в свете глобализационных процессов. Сосредоточено внимание на глобальных проблемах общества, в частности безработице. Определены несколько основных факторов глобализации: технологический прогресс как главную движущую силу; непрерывное снижение цен на услуги связи и транспортные расходы; революцию в информационной технологии, которая становится главным экономическим ресурсом. Выделены основные параметры современной глобализации: экономическая взаимозависимость - усиление открытости национальных рынков, углубление международного разделения и кооперации труда; информационная глобализация, взаимозависимость, связанная с проблемами общепланетарной безопасности. Представлены проекты Всемирной конституции, основанные на тезисе о необходимости пересмотра принципа национального суверенитета в нынешнем его понимании. Охарактеризована наиболее известная модель развития Римского клуба - "Перестройка мирового порядка". Указаны типы безработицы. Определены основные факторы процесса глобализации: технологический процесс, развитие международных экономических и культурных отношений, регионализация производства, ориентация на технофинансову стратегию. На основе рассмотренной темы дана оценка общественного развития. The modern world is characterized by rapid growth of information and communication tools change. Until recently people acquired knowledge for their whole life. Today, information is aging before it reaches the consumer, who will have to learn constantly, re-learn, to change their own lives. With the change of the total activity fundamentally changed and communication technologies. At present, we must be able orient quickly in space knowledge, learn without regret abandon old stereotypes and behavior and thinking. At the same time the present stage of human development is characterized by increasing globalization and the deepening problems in the system of relations „man – society”. By increasing the efficiency of the economy, globalization simultaneously creates a potential threat to dismantle established during the previous century, the social superstructure (in particular education) with the possible aggravation of class relations on a planetary scale.
  Повний текст PDF - 409.747 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Опанасюк Ю.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Опанасюк Ю. Формування інформаційної філософії освіти в умовах глобалізації / Ю. Опанасюк // Вища освіта України. - 2015. - № 2. - С. 44-48. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vou_2015_2_9.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського