Наукова періодика України Вища освіта України


Швець В. 
Психолого-педагогічні аспекти управління навчальною діяльністю студентів з використанням дистанційних технологій навчання / В. Швець // Вища освіта України. - 2015. - № 2. - С. 37-43. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vou_2015_2_8
Розглянуто питання виявлення психологічних механізмів та нових способів управління навчальною діяльністю студентів з використанням інформаційних (зокрема дистанційних) технологій навчання. Показано механізм взаємодії першої і другої сигнальних систем людини, вчення про які має особливе значення для теорії навчання: чуттєвий яскравий образ, сформований у першій сигнальній системі, активізує другу сигнальну систему, у якій відбувається мисленнєва діяльність. Висвітлено появу нових методів управління навчальною діяльністю суб'єкта навчання, що зумовлюють активізацію його першої сигнальної системи за умов застосування технологій дистанційного навчання, а саме: мультимедійні презентації, динамічні опорні сигнали, гіпертекстуальні електронні ресурси, фрейми подання навчальної інформації та їх графічні образи, які використовуються для створення інтерактивних тренінгів і гіпертекстових практикумів. Наголошено, що перелічені способи активізації першої сигнальної системи в навчальній діяльності суб'єкта навчання є специфічними і характерними для інформаційного суспільства, яке пропонує нові інформаційні засоби навчання.Рассмотрены вопросы выявления психологических механизмов и новых способов управления учебной деятельностью студентов с использованием информационных (в частности дистанционных) технологий обучения. Показан механизм взаимодействия первой и второй сигнальных систем человека, учение о которых имеет особое значение для теории обучения: чувственный яркий образ, сформированный в первой сигнальной системе, активизирует вторую сигнальную систему, в которой происходит мыслительная деятельность. Освещено появление новых методов управления учебной деятельностью субъекта обучения, обусловливающие активизацию его первой сигнальной системы в условиях применения технологий дистанционного обучения, а именно: мультимедийные презентации, динамические опорные сигналы, гипертекстуальные электронные ресурсы, фреймы представления учебной информации и их графические образы, которые используются для создания интерактивных тренингов и гипертекстовых практикумов. Отмечено, что перечисленные способы активизации первой сигнальной системы в учебной деятельности субъекта обучения являются специфическими и характерными для информационного общества, которое предлагает новые информационные средства обучения.The article highlights the psychological and pedagogical aspects of the management of students’ training activity using the e-learning technology. The reasons for the low intellectual and psychological activity of the subjects of training lies in the knowledge representation as textual information, which lacks the interaction between the first and second human signal systems. Instead, the article presents the new ways in managing educational activity of students related to the presence of specific features of the software used for distance learning technologies. These new ways consist of multimedia presentations and dynamic supporting signals, hyper textual digital resources and frames for knowledge representation.
  Повний текст PDF - 736.137 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Швець В.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Швець В. Психолого-педагогічні аспекти управління навчальною діяльністю студентів з використанням дистанційних технологій навчання / В. Швець // Вища освіта України. - 2015. - № 2. - С. 37-43. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vou_2015_2_8.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Швець Валерій Тимофійович (1949–) (фізико-математичні науки)
  • Швець Валерій Васильович (біологічні науки)
  • Швець Василь Якович (економічні науки)
  • Швець Володимир Миколайович (біологічні науки)
  • Швець Валентин Іванович (біологічні науки)
  • Швець Віталій Вікторович (технічні науки)
  • Швець Віктор Дмитрович (юридичні науки)
  • Швець Володимир Петрович (фізико-математичні науки)
  • Швець Віктор Олександрович (юридичні науки)
  • Швець Володимир Станіславович (філологічні науки)
  • Швець Віктор Федорович (медичні науки)
  • Швець Володимир Євгенович (економічні науки)
  • Швець Віктор Григорович (економічні науки)
  • Швець Валеріян Анатолійович (технічні науки)
  • Швець Віра Антонівна (хімічні науки)
  • Швець Вікторія Вікторівна (біологічні науки)
  • Швець В'ячеслав Михайлович (соціальні комунікації)
  • Швець Валентина Іванівна (технічні науки)
  • Швець Володимир Валентинович (історичні науки)
  • Швець Владислава Володимирівна (психологічні науки)
  • Швець Віта Андріївна (медичні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського