Наукова періодика України Вища освіта України


Шелюк Л. 
Світовий досвід демократизації освітньої політики / Л. Шелюк // Вища освіта України. - 2014. - № 4. - С. 71-76. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vou_2014_4_12
На основі розгляду праць таких забіжних учених, як M. Byram, M. Debes, J. Dewey, K. P. Liessmann та G. Snyders, проаналізовано зміни соціaльних функцій освіти, її мети за умов індустріального товарно-ринкового суспільства, загальною закономірністю якого є інтенсивна капіталізація тих сфер суспільної життєдіяльності, які забезпечують актуальний прибуток, внаслідок чого зростає вплив освіти на суспільне виробництво, її перетворення на економічний чинник. Зазначено, що сприйняття освіти як комерційно вигідного сектору економіки призвело до пошуку нових технологій поширення освіти - появи інтернет-університетів і розповсюдження продукції освіти через інтернет і супутникове телебачення. Це, своєю чергою, змушує ВНЗ конкурувати один з одним на все більш розширюваній міжнародній арені освітніх послуг. Через те, що провідні університети зможуть боротися за студентів у будь-якому куточку світу, спрогнозовано об'єднання менш потужних університетів між собою та з розвиненими комерційними структурами з надання освітніх послуг.На основе рассмотрения работ таких зарубежных ученых, как M. Byram, M. Debes, J. Dewey, K. P. Liessmann и G. Snyders, проанализированы изменения социльных функций образования, его цели в условиях индустриального товарно-рыночного общества, общей закономерностью которого является интенсивная капитализация тех сфер общественной жизнедеятельности, которые обеспечивают актуальную прибыль, в результате чего растет влияние образования на общественное производство, образование превращается в экономический фактор. Указано, что восприятие образования как коммерчески выгодного сектора экономики привело к поиску новых технологий распространения образования - появлению интернет-университетов и распространению продукции образования через интернет и спутниковое телевидение. Это, в свою очередь, заставляет ВУЗ конкурировать друг с другом на все более расширяемой международной арене образовательных услуг. Так как ведущие университеты смогут бороться за студентов в любой точке мира, спрогнозировано объединение менее мощных университетов между собой и с развитыми коммерческими структурами по оказанию образовательных услуг.Based on the examination papers zabizhnyh such scholars as M. Byram, M. Debes, J. Dewey, KP Liessmann and G. Snyders, reflects changes of the social functions of education, its purpose in terms of industrial commodity-market society, general law which is an intensive capitalization those areas of public life that provide current income, thus increasing the impact of education on social production, its transformation into an economic factor. The perception of education as a commercially profitable sector of the economy led to a search for new technologies spread of education - the emergence of online university education and distribution of products through the Internet and satellite TV. This, in turn, forces universities to compete with each other for the rest of enlarged international arena of education. Because the leading universities will compete for students in every corner of the world, the author predicts less powerful association between a university and developed commercial organizations to provide educational services. It is also possible quantitative and qualitative reduction posts first teachers, and other employees of the university, therefore, the growth of global competition in the labor market, more adapt curricula to the needs of the market, the transition from university several years to provide educational services to short courses that provide their career users.
  Повний текст PDF - 570.653 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Шелюк Л.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Шелюк Л. Світовий досвід демократизації освітньої політики / Л. Шелюк // Вища освіта України. - 2014. - № 4. - С. 71-76. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vou_2014_4_12.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського