Наукова періодика України Вища освіта України


Федоренко C. 
Грамотність як комплексний педагогічний феномен у вищій освіті США / C. Федоренко // Вища освіта України. - 2014. - № 3. - С. 97-102. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vou_2014_3_16
Проаналізовано роль грамотності в системі соціального та культурного розвитку людини та суспільства. Розглянуто особливості англомовних, зокрема американських, досліджень, феномену грамотності. Відзначено складну та динамічну сутність грамотності, з якою пов’язана розширена типологічна класифікація її проявів. Запропоновано типологію грамотності за американським дослідником Ш Кордзом: інформаційна, візуальна, мультикультурна та медіа грамотність. Наведено стислий зміст провідних концепцій складу та функцій різного типу грамотності. Особливу увагу приділено поняттю «культурного інтелекту», яке виникло в США на початку 2000-х рр. на хвилі критики теорії культурної грамотності Е. Гірша. Охарактеризовано сутність культурного інтелекту та його компонентів: когнітивного, медіа когнітивного, мотиваційного та поведінкового.Проанализирована роль грамотности в системе социального и культурного развития человека и общества. Рассмотрены особенности англоязычных, в частности американских, исследований феномена грамотности. Отмечена сложная и динамичная сущность грамотности, с которой связана расширенная типологическая классификация ее проявлений. Предложена типология грамотности согласно американскому исследователю Ш. Кордзу: информационная, визуальная, мультикультурная и медиа грамотность. Приведено краткое содержание ведущих концепций состава и функций различного типа грамотности. Особое внимание уделено понятию «культурного интеллекта», возникшего в США в начале 2000-х гг. на волне критики теории культурной грамотности Е. Гирша. Охарактеризована сущность культурного интеллекта и его компонентов: когнитивного, медиа когнитивного, мотивационного и поведенческого.Analyzed is the role of literacy in the social and cultural development of individuals and society. Considered are the features of English, particularly American, studies the phenomenon of literacy. Noted is the complex and dynamic nature of literacy, which is connected expanded typological classification of its manifestations. Proposed is the typology of literacy American researcher W Kordz: information, visual, and media literacy multicultural. Shown is the summary of major concepts of structure and function of different types of literacy. Particular attention is paid to the concept of "cultural intelligence", which appeared in the US in the early 2000s in the wake of criticism of the theory of cultural literacy of E. Hirsch. Characterized is the essence of cultural intelligence and its components: cognitive, cognitive media, motivation and behavior.
  Повний текст PDF - 213.105 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Федоренко C.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Федоренко C. Грамотність як комплексний педагогічний феномен у вищій освіті США / C. Федоренко // Вища освіта України. - 2014. - № 3. - С. 97-102. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vou_2014_3_16.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського