Наукова періодика України Вища освіта України


Орлова О. 
Художнє сприйняття як основа медіакопметентності студентів-філологів / О. Орлова // Вища освіта України. - 2014. - № 3. - С. 82-88. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vou_2014_3_14
Розкрито сутність явища медіа-освіти та медіа-компетенції як результату медіа-освіти. Запропоновано методику застосування процесів художнього сприйняття в медіа-освіті з метою підвищення її результативності. Розглянуто особливості психологічних теорій сприйняття та структуру процесу. Висвітлено значення перцептивного образу як концептуальної складової процесу сприйняття. Виявлено особливості активізації перцептивної інтуїції при сприйнятті навчальної інформації. Проаналізовано відмінності сприйняття медіа-реальності та сприйняття традиційного авторського тексту (результати порівняння відображено у таблиці). Порівняно процеси до інформаційної та медійної освіти. Визначено відмінності між читачами художніх текстів (активними, пасивними та співучасниками) та медіа-текстів (споживачами). Сформовано показники розвитку медійної культури: понятійний, сенсорний, мотиваційний, оцінний, креативний.Раскрыта сущность явления медиа-образования и медиа-компетенции как результата медиа-образования. Предложена методика применения процессов художественного восприятия в медиа-образовании с целью повышения его результативности. Рассмотрены особенности психологических теорий восприятия и структуры процесса. Освещено значение перцептивного образа как концептуальной составляющей процесса восприятия. Выявлены особенности активизации перцептивной интуиции при восприятии учебной информации. Проанализированы различия восприятия медиа-реальности и восприятия традиционного авторского текста (результаты сравнения отражены в таблице). Проведено сравнение процессов в информационном и медийном образовании. Определены различия между читателями художественных текстов (активными, пассивными и соучастниками) и медиа-текстов (потребителями). Сформированы показатели развития медийной культуры: понятийный, сенсорный, мотивационный, оценочный, креативный.Disclosed is the essence of the phenomenon of media education and media competence as a result of media education. Proposed is the method of application processes of artistic perception in media education in order to improve its effectiveness. Considered are the features of psychological theories of perception and process structure. Elucidated is the importance of perceptual image as a conceptual component of the process of perception. Detected are the features of perceptual intuition to intensify the perception of educational information. Analyzed are the differences of perception media reality and perception of traditional copyright text (Compare shown in the table). Compared are the processes of information and media education. Determined are the differences between readers of the traditional texts (active, passive and complicit) and media texts (consumers). Formed are the indicators of media culture: conceptual, sensory, motivational, evaluative, creative.
  Повний текст PDF - 320.546 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Орлова О.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Орлова О. Художнє сприйняття як основа медіакопметентності студентів-філологів / О. Орлова // Вища освіта України. - 2014. - № 3. - С. 82-88. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vou_2014_3_14.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Орлова Олена Юріївна (педагогічні науки)
  • Орлова Ольга Василівна (педагогічні науки)
  • Орлова Олена Олександрівна (педагогічні науки)
  • Орлова Ольга Анатоліївна (педагогічні науки)
  • Орлова Оксана Петрівна (педагогічні науки)
  • Орлова Ольга Володимирівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського