Наукова періодика України Вища освіта України


Яременко Л. 
Мотивація навчального процесу як педагогічна проблема / Л. Яременко // Вища освіта України. - 2014. - № 3. - С. 69-74. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vou_2014_3_12
Особливості мотивації дитини до навчання розглянуто як фактор налагодження ефективної педагогічної взаємодії з учнем. Проаналізовано особливості тлумачення поняття «мотив» та різновиди мотивів навчальної діяльності. Сукупність мотивів, які спонукають людину до діяльності, автор називає мотивацією. Охарактеризовано мотиваційну сферу діяльності, яка включає потреби, інтереси, переконання, ідеали та уявлення про себе. Розглянуто функції мотивації: спонукальна, організаційна, смислотворча, та типи мотивації до навчання залежно від домінуючого мотиву. Висвітлено особливості позитивної та негативної мотивації до навчання та характер навчальної діяльності, яка керується певним типом спонукання. Особливу увагу приділено мотивації афіліації та мотивації досягнення успіху. Доведено необхідність формування позитивної мотивації до навчання.Особенности мотивации ребенка к обучению представлены как фактор налаживания эффективного педагогического взаимодействия с учеником. Проанализированы особенности толкования понятия «мотив» и разновидности мотивов учебной деятельности. Совокупность мотивов, побуждающих человека к деятельности, автор называет мотивацией. Охарактеризована мотивационная сфера деятельности, которая включает потребности, интересы, убеждения, идеалы и представления о себе. Рассмотрены функции мотивации: побудительная, организующая и смыслообразующая, и типы мотивации к обучению в зависимости от доминирующего мотива. Освещены особенности положительной и отрицательной мотивации к обучению и характер учебной деятельности, которая руководствуется определенным типом побуждения. Особое внимание уделено мотивации аффилиации и мотивации достижения успеха. Доказана необходимость формирования положительной мотивации к обучению.Features motivation of the child to education are presented as a factor in establishing effective teacher-student interaction. Analyzed are the features of the interpretation of the concept of "motive" and variations of motives of educational activity. The set of motives that encourage people to work, the author described as the motivation. Characterized is the motivational sphere of activity that includes the needs, interests, beliefs, and ideals about him. Considered are the functions motivation, motivational, organizing, and sense-forming and types of motivation to learn, depending on the dominant motive. Elucidated are the peculiarities of positive and negative motivation to learn and nature of training activities, which is guided by a certain type of motivation. Particular attention is paid to affiliation motivation and motivation to succeed. Grounded is the necessity of formation of positive motivation to learn.
  Повний текст PDF - 210.401 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Яременко Л.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Яременко Л. Мотивація навчального процесу як педагогічна проблема / Л. Яременко // Вища освіта України. - 2014. - № 3. - С. 69-74. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vou_2014_3_12.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Яременко Лілія Анатоліївна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського