Наукова періодика України Вища освіта України


Луговий В. 
Стратифікація та стійкість "орбіт" топ-закладів вищої освіти у світі / В. Луговий, О. Слюсаренко, Ж. Таланова // Вища освіта України. - 2014. - № 2. - С. 13-20. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vou_2014_2_4
Проаналізовано характеристики світових топ-закладів освіти, які посідали перші 30 рангових місць за рейтингом "Шанхайський" впродовж 2003 – 2013-го рр. Виявлено стратифікацію та стійкість шести замкнених груп із закладів, що сукупно репрезентують п'ять країн: США, Сполучене Королівство, Швейцарію, Японію, Канаду. Цей перелік завершує нестійка група з чотирьох університетів, які закріпилися в ньому протягом останніх трьох років. У зазначених групах ВНЗ визначено ступінь диференційованості таких індикаторів рейтингу (за 100-бальною шкалою): кількість нобелівських і філдсовських лауреатів серед випускників і викладачів; продуктивність персоналу; кількість високоцитованих дослідників та статей у журналах "Природа" і "Наука"; цитування публікацій. Констатовано, що з ранговою позицією закладу корелює кожен із зазначених рейтингових індикаторів, крім показника публікацій. З'ясовано значне різноманіття 30 найкращих закладів щодо року заснування, кількості студентів на магістерському та докторському освітніх рівнях, а також міжнародних студентів. Проанализированы характеристики мировых учебных топ-заведений, занимавших первые 30 ранговых мест по рейтингу "Шанхайский" на протяжении 2003 – 2013 гг. Выявлено стратификацию и устойчивость шести замкнутых групп из заведений, совокупно репрезентирующих пять стран: США, Соединенное Королевство, Швейцарию, Японию, Канаду. Этот перечень завершает неустойчивая группа из четырех университетов, которые закрепились в нем в течение последних трех лет. В указанных группах ВУЗ определена степень дифференциации таких индикаторов рейтинга (по 100-балльной шкале): количество нобелевских и филдсовских лауреатов среди выпускников и преподавателей; производительность персонала; количество высокоцитированных исследователей и статей в журналах "Природа" и "Наука"; цитирование публикаций. Констатировано, что с ранговой позицией заведения коррелирует каждый из рейтинговых индикаторов, кроме показателя публикаций. Выяснено значительное многообразие 30 лучших заведений относительно года основания, количества студентов на магистерском и докторском образовательных уровнях, а также иностранных студентов. The characteristics of higher education top-institutions, which according to the Shanghai ranking were in the top 30 for eleven-year period (2003-2013), are analyzed. The closed groups (groups of one - Harvard University, next five, five, and fifteen institutions) stratification and stability are revealed; they in common represent five countries: USA, United Kingdom, Switzerland, Japan and Canada. The unstable group of four universities completes the top 30 list; they consolidated in the mentioned list only in the last three years. It is shown that the strongest ranking indicators are those concerning the Nobel Laureates and Fields Medalists among the alumni and staff. According to differentiation strength the next one is an indicator of academic performance; followed by indicators concerning highly cited researchers and papers published in Nature and Science. The least differentiated was publications citing indicator. Each of the five ranking indicators, except publications indicator, correlates strongly with an institution's ranking position. The considerable variety of thirty top-institutions is ascertained. Their average age is 219 years, ranging from 94 to 917 years. The average number of students is 26,8 thousand (with a range from 2,2 thousand to 75,6 thousand) including 46 percent for master's and doctoral levels of education and 19 percent of international. The first and third groups of institutions consist exclusively of traditional universities, the second and fourth include other types of institutions-institutes, colleges and also specialized institutions.
  Повний текст PDF - 213.869 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Луговий В.
  • Слюсаренко О.
  • Таланова Ж.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Луговий В. Стратифікація та стійкість "орбіт" топ-закладів вищої освіти у світі / В. Луговий, О. Слюсаренко, Ж. Таланова // Вища освіта України. - 2014. - № 2. - С. 13-20. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vou_2014_2_4.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Луговий Володимир Іларіонович (педагогічні науки)
  • Таланова Жанна Василівна (педагогічні науки)
  • Таланова Жаннета Василівна (державне управління)
  • Таланова Жанна Петрівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського