Наукова періодика України Вища освіта України


Коваль Л. 
Професійна підготовка майбутніх учителів початкової школи: культуротворчий вимір / Л. Коваль // Вища освіта України. - 2013. - № 1. - С. 82-87. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vou_2013_1_15
Висвітлено теоретико-методологічні засади технологічної підготовки майбутніх учителів (МУ). Розглянуто процес використання сукупності основних загальнонавчальних технологій у початковій школі (ПШ) як складової професійно-педагогічної системи навчання. Проведено ретроспективний аналіз розвитку професійної підготовки МУ ПШ, визначено етапи становлення (1956 - 1971), удосконалення (1972 - 1984) і оновлення (1985 - 1995) вищої професійної педагогічної освіти України. Увагу приділено етапу застосування загальнонавчальних технологій у процесі педагогічної практики.Освещены теоретико-методологические основы технологической подготовки будущих учителей (БУ). Рассмотрен процесс использования совокупности основных общеучебных технологий в начальной школе (НШ) как составная часть профессионально-педагогической системы обучения. Проведен ретроспективный анализ развития профессиональной подготовки БУ НШ, определены этапы становления (1956 - 1971), усовершенствования (1972 - 1984) и обновления (1985 - 1995) высшего профессионального педагогического образования Украины. Внимание уделено этапу применения общеучебных технологий в педагогической практике.Висвітлено загальнотеоретичні та дидактико-методичні засади підготовки майбутніх учителів початкової школи (ПШ) до застосування загальнонавчальних технологій (ЗНТ). Розглянуто питання розвитку професійної підготовки (ПП) майбутніх учителів у контексті реформування початкової освіти. Визначено пріоритетний технологічний підхід щодо здійснення модернізації професійного навчання студентів у контексті розвитку сучасної шкільної практики. Увагу приділено питанням моделювання системи ПП майбутніх учителів ПШ до застосування ЗНТ. Описано процес експериментальної підготовки майбутніх учителів ПШ до застосування ЗНТ за умов вищої ступеневої педагогічної освіти. Проаналізовано ефективність функціонування системи ПП майбутніх учителів ПШ до застосування ЗНТ.Досліджено розвиток професійної підготовки майбутніх учителів у контексті реформування початкової освіти. Охарактеризовано стан теорії та практики професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи. Проаналізовано тенденції розвитку сучасної початкової математичної освіти. Обгрунтовано експериментальну модель професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи до застосування загальнонавчальних технологій. Викладено методику проведення експериментального дослідженння. Охарактеризовано зміст загальнонавчальних технологій.Розкрито особистісні чинники розвитку майбутніх учителів початкової школи, які активізуються за умови посилення культуротворчої спрямованості навчання. Визначено основні завдання освіти і культури. Розглянуто головні культурологічні школи, а саме історичну, філософську та педагогічну. Зосереджено увагу на підвищенні культурологічної спрямованості професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи. Зазначено, що на сучасному етапі розвитку вищої педагогічної освіти культурологічний підхід дедалі більше застосовується у процесі розробки нормативних матеріалів щодо модернізації змісту освіти, зокрема шкільних стандартів професійної підготовки майбутніх педагогів.Раскрыты личностные факторы развития будущих учителей начальной школы, которые активизируются при условии усиления культуротворческой направленности обучения. Определены основные задачи образования и культуры. Представлены главные культурологические школы, а именно историческая, философская и педагогическая. Сосредоточено внимание на повышении культурологической направленности профессиональной подготовки будущих учителей начальной школы. Отмечено, что на современном этапе развития высшего педагогического образования культурологический подход все чаще применяется в процессе разработки нормативных материалов по модернизации содержания образования, в частности школьных стандартов профессиональной подготовки будущих педагогов.Disclosed personal factors of future elementary school teachers, which are activated if the gain kulturotvorcheskoj orientation training. The main objectives of education and culture. Presents the main cultural schools, namely, historical, philosophical and pedagogical. Focus on improving the culturogical orientation training of future primary school teachers. It is noted that at the present stage of development of higher education teaching cultural studies approach is increasingly used in the development of regulatory materials for updating the content of education, particularly school standards of professional training of future teachers.
  Повний текст PDF - 307.16 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Коваль Л.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Коваль Л. Професійна підготовка майбутніх учителів початкової школи: культуротворчий вимір / Л. Коваль // Вища освіта України. - 2013. - № 1. - С. 82-87. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vou_2013_1_15.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Коваль Людмила Вікторівна (1960–) (педагогічні науки)
  • Коваль Людмила Вікторівна (педагогічні науки)
  • Коваль Лариса Євгенівна (1971–) (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського