Наукова періодика України Вища освіта України


Яременко Л. 
Позашкільна освіта як навчальна, виховна і дозвіллєва діяльність / Л. Яременко // Вища освіта України. - 2012. - № 4. - С. 52-58. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vou_2012_4_10
Проаналізовано природу та сутність позашкільної форми освіти. Визначено її місце та роль у системі навчально-виховного процесу, яку представлено двома основними блоками: освітнім і культурно-дозвіллєвим. Підкреслено, що освітня діяльність у системі позашкільної освіти має притаманні лише їй риси, а саме: свободу вибору напрямів і видів діяльності; добровільність, ініціативність й активність всіх учасників, відсутність жорсткої регламентації та чіткого результату. Виокремлено три основні групи методів позашкільного педагогічного процесу: методи інтерактивного діалогового навчання та виховання, соціально значуща діяльність, методи стимулювання творчого самовиявлення. Акцентовано увагу на таких методах викладання: метод проблемного викладу, частково-пошуковий, дослідницький. Названо вимоги до педагогів системи позашкільної освіти.Проанализированы природа и сущность внешкольной формы образования. Определены ее место и роль в системе учебно-воспитательного процесса, который представлен двумя основными блоками: образовательным и культурно-досуговым. Подчеркнуто, что образовательная деятельность в системе внешкольного образования имеет присущие только ей черты, а именно: свободу выбора направлений и видов деятельности; добровольность, инициативность и активность всех участников, отсутствие жесткой регламентации и четкого результата. Выделены три основные группы методов внешкольного педагогического процесса: методы интерактивного диалогового обучения и воспитания, социально значимая деятельность, методы стимулирования творческого самовыражения. Акцентировано внимание на таких методах преподавания: метод проблемного изложения, частично-поисковый, исследовательский. Названы требования к педагогам системы внешкольного образования.It is analyzed the nature and essence of non-formal education, its place and role in educational process system is determined. It is emphasized that educational activities in children non-formal education system have specified, unique features; it differs with directions and activities freedom of choice; characterized with gratuitousness, self-starter and activeness of all the participants such as children, parents and teachers along with lack of severe regulation and well-defined result; directed todevelopment of creative skills and pupils' cognitive interests.
  Повний текст PDF - 194.537 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Яременко Л.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Яременко Л. Позашкільна освіта як навчальна, виховна і дозвіллєва діяльність / Л. Яременко // Вища освіта України. - 2012. - № 4. - С. 52-58. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vou_2012_4_10.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Яременко Лілія Анатоліївна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського