Наукова періодика України Вища освіта України


Прудченко І. 
Педагогічна епістемологія Лі Дж. Шульмана: еволюція знань учителя / І. Прудченко // Вища освіта України. - 2012. - № 1. - С. 67-74. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vou_2012_1_13
Охарактеризовано основоположні ідеї Лі Дж. Шульмана щодо проблеми еволюції знань вчителя. Обґрунтовано погляди ученого на проблему змісту знання для викладання й проаналізовано основні категорії та форми знання вчителя. Виокремлено три категорії змісту знання для викладання: зміст знання предмета (subject matter content knowledge), педагогічний зміст знання (pedagogical content knowledge), навчальне знання (curricural knowledge). Проаналізовано три форми знання вчителя: пропозиційні (propositional knowledge), знання конкретних ситуацій (case knowledge) і стратегічні знання (strategic knowledge). Констатовано, що синтез узгодження дихотомії змісту спеціалізованого предметного знання та змісту знань із педагогіки є педагогічним змістом знання вчителя, ключовим моментом епістемологічної концепції змісту вчительського знання.Охарактеризованы основополагающие идеи Ли Дж. Шульмана относительно проблемы эволюции знаний учителя. Обоснованы взгляды ученого на проблему содержания знания и проанализированы основные категории и формы знания учителя. Выделены три категории содержания знания: содержание знания предмета (subject matter content knowledge), педагогический смысл знания (pedagogical content knowledge), учебное знание (curricural knowledge). Проанализированы три формы знания учителя: пропозициональные (propositional knowledge), знание конкретных ситуаций (case knowledge) и стратегические знания (strategic knowledge). Констатировано, что синтез согласования дихотомии содержания специализированного предметного знания и содержания знаний по педагогике является педагогическим содержанием знания учителя, ключевым моментом эпистемологической концепции содержания учительского знания.The problem of the evolution of knowledge of teachers in the context of teaching epistemology by Lee J. Schulman is analyzed. Accented attention under consideration question the content of knowledge for teaching, its categories (subject matter contentknowledge, pedagogical content knowledge, curricular knowledge) and forms (propositional knowledge (specific) situations, strategic knowledge) are provided and addressed.
  Повний текст PDF - 289.003 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Прудченко І.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Прудченко І. Педагогічна епістемологія Лі Дж. Шульмана: еволюція знань учителя / І. Прудченко // Вища освіта України. - 2012. - № 1. - С. 67-74. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vou_2012_1_13.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Прудченко Інна Іванівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського