Наукова періодика України Вища освіта України


Олексюк О. 
Моделі змісту вищої мистецької освіти в контексті сучасних парадигмальних підходів / О. Олексюк // Вища освіта України. - 2011. - № 4. - С. 36-41. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vou_2011_4_9
Розглянуто вищу мистецьку освіту як багатовекторний феномен культури суспільства, що пронизує форми суспільної свідомості. Виокремлено такі моделі змісту мистецької освіти: наукоцентрована, основним джерелом якої є мистецтвознавча наука та педагогіка мистецтва; особистісноцентрована модель, джерелом змісту якої є комунікативні практики, художня творчість та етномистецькі традиції; культуроцентрована модель, що спрямована на залучення студентів до різних видів художньої діяльності. Зазначено, що у педагогічному процесі втілюється концепція діалогічного спілкування, що забезпечує постійне поле "зворотного зв'язку" і через ланцюг ціннісної взаємодії виникає діалогічна парадигма: композитор - музичний твір - музикант - педагог - учень + співпереживання + співтворчість. Зроблено висновок, що моделі вищої мистецької освіти найефективніше вибудовуються на основі взаємопов'язаних процесів самопізнання, діалогу та критичної рефлексії, організованих на засадах інтерпретації художнього твору.Рассмотрено высшее художественное образование как многовекторный феномен культуры общества, пронизывающий формы общественного сознания. Выделены следующие модели содержания художественного образования: наукоцентрическая, основным источником которой является искусствоведческая наука и педагогика искусства; личностноцентрическая модель, смыслом которой является коммуникативные практики, художественное творчество и этнохудожественные традиции; культуроцентрическая модель, направленная на привлечение студентов к различным видам художественной деятельности. Отмечено, что в педагогическом процессе воплощается концепция диалогического общения, которая обеспечивает постоянное поле "обратной связи" и через цепь ценностного взаимодействия возникает диалогическая парадигма: композитор - музыкальное произведение - музыкант - педагог - ученик + сопереживание + сотворчество. Сделан вывод, что модели высшего художественного образования эффективно выстраиваются на основе взаимосвязанных процессов самопознания, диалога и критической рефлексии, организованных на основе интерпретации художественного произведения.Аre considered high art education as a cultural phenomenon multivector society permeated forms of social consciousness. Identified the content model of art education. It is noted that in the pedagogical process embodies the concept of dialogic communication, which ensures a constant field "feedback" and through a chain of value arises dialogic interaction paradigm: Composer - music - artist - teacher - pupil + empathy + co-creation. It is concluded that models of higher arts education effectively arranged on the basis of the interrelated processes of self-knowledge, dialogue and critical reflection, organized on the basis of interpretation of art.
  Повний текст PDF - 151.594 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Олексюк О.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Олексюк О. Моделі змісту вищої мистецької освіти в контексті сучасних парадигмальних підходів / О. Олексюк // Вища освіта України. - 2011. - № 4. - С. 36-41. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vou_2011_4_9.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Олексюк Олена Андріївна (педагогічні науки)
  • Олексюк Оксана Євгенівна (педагогічні науки)
  • Олексюк Олеся Романівна (педагогічні науки)
  • Олексюк Ольга Миколаївна (1948–) (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського