Наукова періодика України Вища освіта України


Костирєв А. 
Формування критичного мислення у студентів за допомогою застовування методів медіа-освіти в курсах суспільно-політичних дисциплін / А. Костирєв // Вища освіта України. - 2011. - № 3. - С. 99-105. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vou_2011_3_18
Зроблено теоретичний аналіз певних аспектів дослідження проблеми медіаосвіти, а саме: теорії "критичного мислення", взаємозв'язку комунікації, освіти та ідеології, співвідношення естетичного та соціокультурних підходів у цьому процесі. Обгрунтовано необхідність застосування методів медіаосвіти в курсах суспільно-політичних дисциплін у ВНЗ для виховання критичного мислення та формування критичної автономії особистості як необхідних передумов розвитку демократії за умов інформаційного суспільства. Розкрито мету, завдання, етапи та конкретні способи використання методів медіаосвіти в процесі викладання суспільно-політичних дисциплін: описано процес інформування, який покладено в основу моделі медіаосвіти, запропоновану Л. Мастерманом, згідно з якою розповсюдження повідомлення диференціюється за допомогою запитань, що розділяють єдиний процес на складові елементи. Зазначено креативність даного дослідження, яка полягає у розкритті особливостей використання базових підходів медіаосвіти до формування критичного мислення у студентів.Сделан теоретический анализ определенных аспектов исследования проблемы медиаобразования, особенно теории "критического мышления", взаимосвязи коммуникации, образования и идеологии, соотношения эстетического и социокультурного подходов в этом процессе. Обоснована необходимость применения методов медиаобразования в курсах общественно-политических дисциплин в ВУЗ для воспитания критического мышления и формирования критической автономии личности как необходимых предпосылок развития демократии в условиях информационного общества. Раскрыты цель, задачи, этапы и конкретные способы использования методов медиаобразования при преподавании общественно-политических дисциплин: освещен процесс информирования, который положен в основу модели медиаобразования, предложенную Л. Мастерман, согласно которой распространение сообщения дифференцируется с помощью вопросов, разделяющих единый процесс на составные элементы. Отмечена креативность данного исследования, раскрывающего особенности использования базовых подходов медиаобразования к формированию критического мышления у студентов.Author substantiates that application of Media Education methods in the University's Social-Political Science courses becomes necessary condition for the creation of critical thinking and personal critical autonomy as a required preconditions for democratization of modern information society. Objects, tasks, stages and ways of Media Education methods using in the University's Social-Political Science courses are discovered in this article.
  Повний текст PDF - 1.067 Mb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Костирєв А.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Костирєв А. Формування критичного мислення у студентів за допомогою застовування методів медіа-освіти в курсах суспільно-політичних дисциплін / А. Костирєв // Вища освіта України. - 2011. - № 3. - С. 99-105. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vou_2011_3_18.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського