Наукова періодика України Вісник Національного технічного університету України "Київський політехнічний інститут"


Yashchuk O. V. 
On philosophical and pedagogical facets of teaching and learning regularities / O. V. Yashchuk // Вісник Національного технічного університету України "Київський політехнічний інститут". Серія : Філологія. Педагогіка. - 2015. - Вип. 5. - С. 152-158. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vntufil_2015_5_26
Ефективна реалізація стратегій викладання зумовлена сукупністю багатьох факторів, що вивчаються педагогікою. Теоретичні та методологічні основи педагогіки сприяють розумінню підходів до організації ефективного навчального процесу. Взаємообумовлене протікання навчального процесу та процесів розвитку природи і суспільства в об'єктивній дійсності регулюється закономірностями. Закономірності навчання виявляються в результаті накопиченого педагогічного досвіду. Знання про закономірності навчання є одним з основних теоретичних інструментів пізнання педагогічної дійсності. Вивчено явище закономірності, що суттєво впливає на перебіг навчального процесу. Встановлено сутність категоріального поняття закономірності в контексті філософії і педагогіки та визначено специфіку впливу закономірностей на навчальний процес. Зазначено, що філософсько-історичні передумови визначають формування педагогічних закономірностей. З огляду на це проаналізовано деякі дидактичні висновки Я. А. Коменського й обгрунтовано важливість філософсько-педагогічних досліджень ученого. Розглянуто основні критерії класифікації закономірностей відповідно до специфіки і логіки їх прояву в навчальному процесі. Наголошено на врахуванні закономірностей як важливих чинників, що певною мірою обумовлюють результати навчання. Наведено основні причини врахування закономірностей викладачем під час планування, організації та рефлексивного аналізу навчального процесу. Висловлено думку про те, що вдосконалення рівня теоретичної підготовки викладача та розуміння особливостей компонентів дидактичної системи сприяє послідовності й продуманості здійснення навчального процесу.
  Повний текст PDF - 344.769 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Yashchuk O.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Yashchuk O. V. On philosophical and pedagogical facets of teaching and learning regularities / O. V. Yashchuk // Вісник Національного технічного університету України "Київський політехнічний інститут". Серія : Філологія. Педагогіка. - 2015. - Вип. 5. - С. 152-158. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vntufil_2015_5_26.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського