Наукова періодика України Викладання мов у вищих навчальних закладах освіти на сучасному етапі. Міжпредметні зв'язки


Ushakova N. 
Linguocultural bases of socialization of foreign applicants of higher education in the university education area / N. Ushakova, S. Domnich, I. Kushnir, O. Trostynska // Викладання мов у вищих навчальних закладах освіти на сучасному етапі. Міжпредметні зв'язки. Наукові дослідження. Досвід. Пошуки. - 2019. - Вип. 35. - С. 122-140. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vmvn_2019_35_12
Розглянуто проблеми лінгвокультурної соціалізації іноземних здобувачів вищої освіти. Відповідно до завдань соціалізації іноземців в університетському освітньому просторі визначено науково-етодичні основи проектування лінгвокультурної освітньої системи підтримки освітніх мігрантів, що формується у двох основних напрямах: мовної підготовки та соціокультурної адаптації, які реалізуються відповідно до освітніх рівнів (бакалаврського, магістерського, рівня докторів філософії). Схарактеризовано потенціал мови навчання, що відіграє роль освітньої дисципліни, підгрунтя соціалізації здобувачів вищої освіти в нерідному мовному та соціокультурному середовищі, описано процес формування лінгвокультурної компетентності різних категорій освітніх мігрантів. Визначено функції виховного процесу в університеті як важливого фактора соціалізації іноземців. Зазначено, що соціалізацію іноземних студентів в освітньо-культурному середовищі закладів вищої освіти необхідно розглядати в сукупності трьох аспектів: лінгвосоціальної адаптації, інтеграції та індивідуалізації, визначено науково-методичні основи кожного з означених аспектів. Описано основні форми соціально-педагогічної підтримки виховної роботи з іноземними здобувачами вищої освіти, що навчаються в Харківському національному університеті ім. В. Н. Каразіна (тренінги, культурні асимілятори, екскурсії, краєзнавчі майстер-класи та тематичні вечори, круглі столи із проблем міжкультурної комунікації, творчі конкурси, ділові ігри, конференції молодих науковців тощо).Розглянуто проблеми лінгвокультурної соціалізації іноземних здобувачів вищої освіти. Відповідно до завдань соціалізації іноземців в університетському освітньому просторі визначено науково-етодичні основи проектування лінгвокультурної освітньої системи підтримки освітніх мігрантів, що формується у двох основних напрямах: мовної підготовки та соціокультурної адаптації, які реалізуються відповідно до освітніх рівнів (бакалаврського, магістерського, рівня докторів філософії). Схарактеризовано потенціал мови навчання, що відіграє роль освітньої дисципліни, підгрунтя соціалізації здобувачів вищої освіти в нерідному мовному та соціокультурному середовищі, описано процес формування лінгвокультурної компетентності різних категорій освітніх мігрантів. Визначено функції виховного процесу в університеті як важливого фактора соціалізації іноземців. Зазначено, що соціалізацію іноземних студентів в освітньо-культурному середовищі закладів вищої освіти необхідно розглядати в сукупності трьох аспектів: лінгвосоціальної адаптації, інтеграції та індивідуалізації, визначено науково-методичні основи кожного з означених аспектів. Описано основні форми соціально-педагогічної підтримки виховної роботи з іноземними здобувачами вищої освіти, що навчаються в Харківському національному університеті ім. В. Н. Каразіна (тренінги, культурні асимілятори, екскурсії, краєзнавчі майстер-класи та тематичні вечори, круглі столи із проблем міжкультурної комунікації, творчі конкурси, ділові ігри, конференції молодих науковців тощо).
  Повний текст PDF - 754.265 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Ushakova N.
  • Domnich S.
  • Kushnir I.
  • Trostynska O.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Ushakova N. Linguocultural bases of socialization of foreign applicants of higher education in the university education area / N. Ushakova, S. Domnich, I. Kushnir, O. Trostynska // Викладання мов у вищих навчальних закладах освіти на сучасному етапі. Міжпредметні зв'язки. Наукові дослідження. Досвід. Пошуки. - 2019. - Вип. 35. - С. 122-140. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vmvn_2019_35_12.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського