Наукова періодика України Вісник Харківського національного автомобільно-дорожнього університету


Denisenko O. 
Increasing the efficiency of defining the elements of traffic signalization cycle / O. Denisenko // Вестник Харьковского национального автомобильно-дорожного университета. - 2018. - Вып. 80. - С. 38-44. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vhad_2018_80_8
Розглянуто новий підхід до визначення параметрів руху транспортних засобів (ТЗ) одночасно по всіх смугах руху на вході й виході регульованого перехрестя. Розкрито особливості сучасної організації моніторингу транспортних потоків (ТП) на локальних об'єктах вулично-дорожньої мережі міста. Надано порівняльні характеристики детекторів транспорту, описано особливості контролю і виміру найбільш важливих параметрів руху ТЗ, а також проаналізовано їх основні достоїнства і недоліки у плані вживання в автоматизованих системах. В якості аналога розглянуто найбільш перспективний спосіб визначення параметрів руху ТП в зоні перехрестя, оснований на багатопроменевому лазерному скануванні його підходів. Подано запропонований спосіб і алгоритм визначення елементів циклу світлофорного регулювання (СР) в умовах динамічної зміни параметрів руху ТП і адаптивного реагування системи на ситуацію. Розглянуто можливості підвищення ефективності способу-аналога за рахунок збільшення числа контрольованих зон, що забезпечує підвищення точності визначення тривалості основних і проміжних тактів та оптимізацію параметрів циклу регулювання для конкретних умов. Визначення часу дії основних і проміжних тактів за точними вимірами, а не за приблизними розрахунками усереднених значень параметрів, дає можливість у ряді випадків зменшити втрати часу в циклі регулювання і підвищити ефективну тривалість фаз регулювання. Приведено варіант спрощеної структури пристрою для реалізації запропонованого способу й ефективної обробки вихідної інформації, показано працездатність алгоритмів і можливість їх технічної реалізації. Показано перспективу розширення функціональних можливостей запропонованого способу за рахунок одночасного визначення додаткових параметрів прогнозування стану ТП на перехресті і критеріїв оцінки якості СР, таких як: середня затримка ТС, ступінь насичення смуг руху і пропускна спроможність перехрестя. Гнучка технологія і комплексна оцінка режимів СР дозволяє в динаміці (у реальному масштабі часу) здійснювати як параметричну адаптацію (оптимізацію елементів циклу), так і структурну або комбіновану адаптацію за рахунок структурної реорганізації схем управління руху.
  Повний текст PDF - 714.556 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Denisenko O.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Denisenko O. Increasing the efficiency of defining the elements of traffic signalization cycle / O. Denisenko // Вестник Харьковского национального автомобильно-дорожного университета. - 2018. - Вып. 80. - С. 38-44. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vhad_2018_80_8.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського