Наукова періодика України Рідна школа


Філоненко С. 
Формування полікультурної особистості гімназиста / С. Філоненко, З. Вовчок // Рідна школа. - 2014. - № 6. - С. 38-42. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2014_6_10
За умови інтеграції України у світове співтовариство актуалізовано проблему толерантного ставлення до культурних цінностей інших народів та обгрунтовано необхідність полікультурного виховання підростаючого покоління. Сутність полікультурного виховання визначено як педагогічний процес, що передбачає включення полікультурної складової в зміст навчання, позакласної та позашкільної роботи. Розглянуто специфіку виховання полікультурної особистості учня, зокрема використання методів виховання, які максимально ефективно реалізуються в групових формах діяльності школярів. Наведено таблицю компільованого переліку заходів для проведення Днів рідної мови, а також таблицю з орієнтовним планом проведення Днів Чехії в рамках Дня Європи. Наголошено, що основним завданням гімназії є формування полікультурної картини світу, яку її випускники мають сприймати усвідомлено, будучи підготовленими до майбутнього життя. Обгрунтовано теоретичні положення та практичний досвід навчального закладу, що допоможе удосконалити роботу педагогічних ВНЗ в означеному напрямі як під час проведення уроків гуманітарного циклу, так і в позанавчальній діяльності. Рекомендовано поряд із цим залучати досвід крос-культурного навчання та полікультурного виховання учнів, напрацьований у багатонаціональних країнах світу.В условиях интеграции Украины в мировое сообщество актуализирована проблема толерантного отношения к культурным ценностям других народов и обоснована необходимость поликультурного воспитания подрастающего поколения. Сущность поликультурного воспитания определена как педагогический процесс, предусматривающий включение поликультурной составляющей в содержание обучения, внеклассной и внешкольной работы. Рассмотрена специфика воспитания поликультурной личности ученика, в том числе использование методов воспитания, которые максимально эффективно реализуются в групповых формах деятельности школьников. Приведена таблица компилируемого перечня мероприятий для проведения Дней родного языка, а также таблицу с ориентировочным планом проведения Дней Чехии в рамках Дня Европы. Отмечено, что основной задачей гимназии является формирование поликультурной картины мира, которую ее выпускники должны воспринимать осознанно, будучи подготовленными к будущей жизни. Обоснованы теоретические положения и практический опыт учебного заведения, который поможет усовершенствовать работу педагогических ВУЗ в рассматриваемом направлении как во время проведения уроков гуманитарного цикла, так и во внеучебной деятельности. Рекомендовано наряду с этим привлекать опыт кросс-культурного обучения и поликультурного воспитания учащихся, наработанный в многонациональных странах мира.This article observes the specifics of multicultural education of the student's personality. It emphasizes that the main task of gymnasium is to develop multicultural view of the world so that its graduates could perceive it consciously, being prepared for the future life. The article substantiates the theoretical principles and practical experience of the educational establishment and gives an opportunity to improve the work of pedagogical university in the defined direction during the course of humanities as well as in the extracurricular activities.
  Повний текст PDF - 894.656 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Філоненко С.
  • Вовчок З.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Філоненко С. Формування полікультурної особистості гімназиста / С. Філоненко, З. Вовчок // Рідна школа. - 2014. - № 6. - С. 38-42. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2014_6_10.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського