Наукова періодика України Рідна школа


Савченко О. 
Упровадження компетентнісного підходу в початкову освіту: здобутки і нерозв’язані проблеми / О. Савченко // Рідна школа. - 2014. - № 4-5. - С. 12-16. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2014_4-5_8
З метою впровадження ідей компетентнісного підходу в початкову освіту опрацьовано і наведено у таблиці концептуальні відмінності між знаннєвим і компетентнісним підходами в формуванні змісту і методики навчання. Визначено термінологічне поле, яким користується дослідник – компетентність і компетенція, ключові та предметні компетентності. Розглянуто позитивні зміни у розробленій Концепції другого покоління Державного стандарту для початкової школи, де компетентнісний підхід набув подальшого розвитку. Розкрито взаємозв'язок ключових і предметних компетентностей, а також їх упровадження у зміст і методику початкової освіти. Обгрунтовано пріоритетність формування в учнів початкових класів ключової компетентності – уміння вчитися – та розроблено системний підхід до її реалізації. Висвітлено етапи експериментальної роботи з формування у молодших школярів компонентів ключової компетентності: аксіологічного, когнітивного, діяльнісного, організаційно-комунікативного та інтелектуально-соціального. З’ясовано внутрішні й зовнішні нерозв’язані суперечності впровадження компетентнісного підходу та окреслено шляхи їх подолання.С целью внедрения идей компетентностного подхода в начальное образование обработаны и приведены в таблице концептуальные различия между знаниевым и компетентностным подходами в формировании содержания и методики обучения. Определено терминологическое поле, которым пользуется исследователь – компетентность и компетенция, ключевые и предметные компетентности. Рассмотрены положительные изменения в разработанной Концепции второго поколения Государственного стандарта для начальной школы, в котором компетентностный подход получил свое дальнейшее развитие. Раскрыта взаимосвязь ключевых и предметных компетенций, а также их внедрение в содержание и методику начального образования. Обоснована приоритетность формирования у учащихся начальных классов ключевой компетентности – умение учиться – и разработан системный подход к ее реализации. Освещены этапы экспериментальной работы по формированию у младших школьников компонентов ключевой компетентности: аксиологического, когнитивного, деятельностного, организационно-коммуникативного и интеллектуально-социального. Выяснены внутренние и внешние нерешенные противоречия внедрения компетентностного подхода и намечены пути их преодоления.The stage-by-stage introduction of competence approach in primary education in the context of its content modernization in the first and second generation of state standard is studied. The subject’s correlation for key and subject competences forming among junior schoolchildren is outlined. The priority of «learning to learn» key competence forming of junior schoolchildren is grounded.
  Повний текст PDF - 163.926 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Савченко О.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Савченко О. Упровадження компетентнісного підходу в початкову освіту: здобутки і нерозв’язані проблеми / О. Савченко // Рідна школа. - 2014. - № 4-5. - С. 12-16. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2014_4-5_8.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Савченко Олександра Яківна (педагогічні науки)
  • Савченко Олена Павлівна (1985–2016) (педагогічні науки)
  • Савченко Олександр Олексійович (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського