Наукова періодика України Рідна школа


Бех І. 
Виховання як духовно-моральне удосконалення особистості / І. Бех // Рідна школа. - 2014. - № 4-5. - С. 21-26. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2014_4-5_10
З метою подальшого розгортання експериментальної діяльності освітніх установ обгрунтовано теоретичні положення гуманістично орієнтованої моделі виховання, яка на педагогічному підгрунті має об’єднувати два світи – дітей у їхніх розвивальних потенціях і дорослих як носіїв духовних цінностей. Вибудовуючи психологічно доцільні стосунки з дітьми, педагог як основний духовно-перетворювальний фактор у виховному процесі має долучати підростаючу особистість до загальносвітової й національної культури, власного науково-духовного світогляду. Запропоновано модель виховання, психологічним підгрунтям якої є система духовно-морального вдосконалення дитини шляхом збалансованого розвитку її розуму, почуттів і волі. Наголошено на важливості підтримки достатньої сили психоенергетики вихованця для забезпечення стійкого підгрунтя індивідуального життя, що відповідатиме його духовній сутності. С целью дальнейшего развертывания экспериментальной деятельности образовательных учреждений обоснованы теоретические положения гуманистически ориентированной модели воспитания, которая на педагогической основе должна объединять два мира – детей в их развивающих потенциях и взрослых как носителей духовных ценностей. Выстраивая психологически целесообразные отношения с детьми, педагог как основной духовно-преобразующий фактор в воспитательном процессе должен приобщать подрастающую личность к общемировой и национальной культуре, собственному научно-духовному мировоззрению. Предложена модель воспитания, психологическим основанием которой является система духовно-нравственного совершенствования ребенка путем сбалансированного развития его разума, чувств и воли. Подчеркнута важность поддержания достаточной силы психоэнергетики питомца для обеспечения устойчивого основания индивидуальной жизни, соответствующей его духовной сущности.The article deals with the essence of humanistic oriented model of education, which should integrate two worlds – the world of children in their developmental potency and the world of adults as a proprietor of high spiritual values. In this process the teacher as a main spiritual transformative factor should be the bearer of high global and national culture, which is stored in the form of scientific and spiritual worldview. The integral psychological basis of the proposed model of education as a synthesis of mind, emotions and will is discovered. Necessity of maintaining of sufficient power of psychic energy in life development in personality is underlined.
  Повний текст PDF - 160.961 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Бех І.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Бех І. Виховання як духовно-моральне удосконалення особистості / І. Бех // Рідна школа. - 2014. - № 4-5. - С. 21-26. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2014_4-5_10.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Бех Іван Дмитрович (1940–) (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського