Матяш Н. 
Теоретичні засади систематизації інформації учнями у процесі навчання біології / Н. Матяш // Рідна школа. - 2014. - № 1-2. - С. 35-39. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2014_1-2_9
Розкрито окремі теоретичні засади систематизації інформації учнем у процесі навчання біології. Досліджено термін «інформація» та процес навчання, який розглянуто як процес двосторонній (учні та учитель), де обидва суб’єкти перебувають в інформаційному полі: один – переважно транслятор інформації, другий – її отримувач і перетворювач в іншу форму вираження. Шляхом аналізу досліджень В.Д. Шадрикова розглянуто три рівні формування інформаційної основи діяльності: сенсорно-перцептивний, когнітивний, образно-оперативний. Доведено, що ефективність процесу засвоєння навчальної інформації та її систематизації школярами зростає, якщо враховувати положення нейробіологічної концепції І. Кучерова, результати нейролінгвістичних досліджень О. Лурія та його послідовників, положення семантичної теорії інформації Ю. Шрейдера, інформаційної теорії емоцій Г. Драйдена, Д. Вос, К. Ровз, П. Симонова, а також інформаційної основи діяльності В. Шадрикова.Раскрыты отдельные теоретические основы систематизации информации учеником в процессе обучения биологии. Исследован термин “информация” и процесс обучения, представленный как процесс двусторонний (ученики и учитель), где оба субъекта находятся в информационном поле: один – преимущественно транслятор информации, второй – ее получатель и преобразователь в другую форму выражения. Путем анализа исследований В.Д. Шадрикова рассмотрены три уровня формирования информационной основы деятельности: сенсорно – перцептивный, когнитивный, образно-оперативный. Доказано, что эффективность процесса усвоения учебной информации и ее систематизации школьниками растет, если учитывать положение нейробиологической концепции И. Кучерова, результаты нейролингвистических исследований О. Лурия и его последователей, положения семантической теории информации Ю. Шрейдера, информационной теории эмоций Г. Драйдена, Д. Вос, К. Ровз, П. Симонова, а также информационной основы деятельности В. Шадрикова.Disclosed some theoretical foundations of information ordering pupil in learning biology. Investigated the term “information” and the learning process, represented as two-way process (students and teacher), where both subjects are in the information field – one predominantly translator information, the second – its receiver and transmitter into a different form of expression. By analyzing research V.D.Shadrikova considered three levels of formation of information bases of activity: sensory-perceptual, cognitive, and figuratively-online. It is proved that the efficiency of the process of assimilation of educational information and ordering students grows, given the position of neurobiological concepts I.Kucherova results neurolinguistic research O.Luriya and his followers, the provisions of semantic information theory Yu.Shreydera, information theory of emotions G.Draydena, D.Sun, K.Rovz, P.Simonova and informational basis V.Shadrikova activities.
  Повний текст PDF - 175.476 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Матяш Н.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Матяш Н. Теоретичні засади систематизації інформації учнями у процесі навчання біології / Н. Матяш // Рідна школа. - 2014. - № 1-2. - С. 35-39. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2014_1-2_9.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Матяш Надія Юріївна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського