Наукова періодика України Рідна школа


Мазченко А. 
Використання спадщини В. О. Сухомлинського на шляху впровадження здоров’язбережувальних технологій / А. Мазченко // Рідна школа. - 2012. - № 7. - С. 58-60. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2012_7_16
Проаналізовано ідеї В. О. Сухомлинського щодо збереження здоров'я дітей, профілактики захворювань у період навчання в школі. Виокремлено проблему проектування людини, яка грунтується, за В. О. Сухомлинським, на ідеї всебічного розвитку особистості. Зазначено, що всі аспекти виховання (розумове, моральне, естетичне, трудове, фізичне) він розглядав у єдності, вважаючи, що в разі упущення якогось одного моменту не вирішаться інші виховні завдання. Наголошено, що видатний учений вважав фізичну культуру елементарною умовою повноти духовного життя, інтелектуального багатства, облагородження всіх інших сфер людської особистості. Розглянуто такі важливі напрями збереження здоров'я школяра, як: дотримання санітарно-гігієнічних вимог щодо обладнання й оснащення приміщення для занять, що сприяє збереженню здоров'я, ефективній організації розумової діяльності; запобігання перенавантаженню під час навчання; загартування тіла з метою профілактики захворювань. Запропоновано активно впроваджувати в сучасному загальноосвітньому закладі систему оздоровлення, запропоновану вченим, звертатися до його творчого досвіду з метою вирішення проблеми зниження рівня здоров'я школярів.Проанализированы идеи В. А. Сухомлинского по сохранению здоровья детей, профилактике заболеваний в период обучения в школе. Выделена проблема проектирования человека, которая основывается, по В. А. Сухомлинскому, на идее всестороннего развития личности. Указано, что все аспекты воспитания (умственное, нравственное, эстетическое, трудовое, физическое) он рассматривал в единстве, считая, что в случае упущения какого-то одного момента не решатся другие воспитательные задачи. Отмечено, что ученый считал физическую культуру элементарным условием полноты духовной жизни, интеллектуального богатства, облагораживающую все другие сферы человеческой личности. Рассмотрены такие важные направления сохранения здоровья школьника, как: соблюдение санитарно-гигиенических требований по оборудованию и оснащению помещения для занятий, что способствует сохранению здоровья, эффективной организации мыслительной деятельности; пресечение перегрузок во время учебы; закалка тела с целью профилактики заболеваний. Предложено активно внедрять в современном образовательном учреждении систему оздоровления, предложенную ученым, обращаться к его творческому опыту для решения проблемы снижения уровня здоровья школьников.The article analyzes the ideas of V. O. Sukhomlynskyi about the preservation of health of children, diseases prevention during training at school. It is proposed to actively implement into the modern general educational school the system of improvement, suggested by the scientist and also refer to his creative experience for solving problem of reducing the level of health of schoolchildren.
  Повний текст PDF - 122.931 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Мазченко А.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Мазченко А. Використання спадщини В. О. Сухомлинського на шляху впровадження здоров’язбережувальних технологій / А. Мазченко // Рідна школа. - 2012. - № 7. - С. 58-60. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2012_7_16.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського