Наукова періодика України | Рідна школа | ||
Шапран Ю. Педагогічне моделювання у процесі формування професійної компетентності майбутнього вчителя біології / Ю. Шапран // Рідна школа. - 2012. - № 12. - С. 39-43. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2012_12_9 Розглянуто теоретичні основи побудови моделі формування професійної компетентності майбутніх учителів біології. Розкрито сутність понять „модель” та „моделювання”. Зосереджено увагу на конструктивних ідеях, що пов’язані з моделюванням професійної підготовки майбутнього педагога та використанням різних функцій моделей. Зазначено, що педагогічний зміст моделі формування професійної компетентності майбутніх учителів полягає в тому, що вона надає змогу виділити актуальні та перспективні завдання навчально-виховного процесу, виявити, дослідити та науково обгрунтувати умови можливого зближення між вірогідними, очікуваними та бажаними змінами об’єкта, що вивчається. Окреслено проблеми, які означена модель може допомогти розв’язати у процесі дослідження. Зроблено висновок, що модель формування професійної компетентності майбутніх біологів має охоплювати систему компонентів, які несуть об’єктивну і достатньо повну інформацію про мету, зміст, характер і результат діяльності майбутніх учителів, складники процесу формування професійної компетентності (компоненти професійної підготовки), науково-методичне забезпечення процесу підготовки та психолого-педагогічні умови його ефективності, утворюючи ідеальну, описову, прогностичну модель. Наголошено, що в процесі її розроблення потрібно враховувати загальновизнані у педагогічній науці методологічні орієнтири.Рассмотрены теоретические основы построения модели формирования профессиональной компетентности будущих учителей биологии. Раскрыта сущность понятий „модель” и „моделирование”. Сосредоточено внимание на конструктивных идеях, связанных с моделированием профессиональной подготовки будущего педагога и использованием различных функций моделей. Указано, что педагогическое содержание модели формирования профессиональной компетентности будущих учителей заключается в том, что она позволяет выделить актуальные и перспективные задачи учебно-воспитательного процесса, выявить, исследовать и научно обосновать условия возможного сближения между вероятными, ожидаемыми и желанными изменениями объекта изучения. Определены проблемы, которые данная модель может помочь решить в процессе исследования. Сделан вывод, что модель формирования профессиональной компетентности будущих биологов должна охватывать систему компонентов, которые несут объективную и достаточно полную информацию о цели, содержании, характере и результатах деятельности будущих учителей, составляющие процесса формирования профессиональной компетентности (компоненты профессиональной подготовки), научно-методическое обеспечение процесса подготовки и психолого-педагогические условия его эффективности, образуя идеальную, описательную, прогностическую модель. Отмечено, что в процессе ее разработки нужно учитывать общепризнанные в педагогической науке методологические ориентиры.The article deals with theoretical bases for building a model of formation the future biology teachers’ professional competence. It is emphasized that in the process of its development should take into account the generally recognized in pedagogical science methodological guidelines. Цитованість авторів публікації: Бібліографічний опис для цитування: Шапран Ю. Педагогічне моделювання у процесі формування професійної компетентності майбутнього вчителя біології / Ю. Шапран // Рідна школа. - 2012. - № 12. - С. 39-43. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2012_12_9.Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|
|
Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського |