Наукова періодика України Рідна школа


Бех І. 
Рефлексивно-експліцитний метод у вихованні особистості / І. Бех // Рідна школа. - 2012. - № 12. - С. 3-7. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2012_12_3
Обгрунтовано розвивальний виховний метод, який апелює до позитивного поведінкового досвіду підростаючої особистості як змістової основи розгортання рефлексивно-емпліцитного процесу породження духовних цінностей. Розглянуто педагогічний вон розгортання рефлексивно-емпліцитного методу. Зазначено ключові ціннісні настанови, які вихователь має реально утверджувати, а саме: орієнтації на благородні складові моральної структури особистості вихованця, на довіру вихованцеві, на пов’язування виховних дій із самоповагою вихованця, на удосконалення буденно-ділового ареалу шкільного життя вихованця. Виокремлено питання наукового забезпечення означеного методу: трансформацію індивідуального життя особистості як чинника її розвитку; від реального морального до ідеального морального; пріоритету вихованця у контексті вищої моральної цінності; розуміння вихованцем наслідків морального діяння у його особистому вдосконаленні. Розкрито операційну структуру реалізації запропонованого методу.Обоснован развивающий воспитательный метод, который апеллирует к положительному поведенческому опыту подрастающей личности как содержательной основы развертывания рефлексивно-емплицитного процесса порождения духовных ценностей. Рассмотрен педагогический фон развертывания рефлексивно-емплицитного метода. Указаны ключевые ценностные установки, которые воспитатель реально должен утверждать, а именно: ориентации на благородные составляющие моральной структуры личности воспитанника, доверие к воспитаннику, на увязывание воспитательных действий с самоуважением воспитанника; ориентация на совершенствование буднично-делового ареала школьной жизни воспитанника. Выделены вопросы научного обеспечения указанного метода: трансформация индивидуальной жизни личности как фактора ее развития; от реального морального к идеальному нравственному; приоритет воспитанника в контексте высшей нравственной ценности; понимание воспитанником последствий морального действия в его личном совершенствовании. Раскрыта операционная структура реализации предложенного метода.The article proves the developmental educational method, which appeals to the positive behavioral experience of growing-up personality as a meaningful basis of deployment of reflexive-explicit process of generation of spiritual values. Operational structure of realization of the proposed method is discovered.Розкрито розвивальний виховний метод, що грунтується на позитивному поведінковому досвіді підростаючої особистості як змістовій основі розгортання рефлексивно-експліцитного процесу породження духовних цінностей. Розглянуто операційну структуру реалізації пропонованого методу. Звернено увагу на тє, що кожному підліткові властиво прагнення мати душевні сили і свободу, тому обов’язок вихователя – дати йому засоби для реалізації цього прагнення. Зауважено, що вихованець при цьому не повинен переживати стан підкорення духовно-моральним істинам, а сприймати їх як здійснення власного одухотвореного життя, на що і спрямований рефлексивно-експліцитний метод виховання.Раскрыт развивающий воспитательный метод, основанный на положительном поведенческом опыте подрастающей личности как содержательной основе развертывания рефлексивно-эксплицитного процесса порождения духовных ценностей. Рассмотрена операционная структура реализации предлагаемого метода. Обращено внимание на то, что каждому подростку свойственно стремление иметь душевные силы и свободу, поэтому обязанность воспитателя - дать ему средства для реализации этого стремления. Отмечено, что воспитанник при этом не должен переживать состояние подчинения духовно-нравственным истинам, а воспринимать их как осуществление собственной одухотворенной жизни, на что и направлен рефлексивно-эксплицитный метод воспитания. Disclosed is developing an educational method based on the positive experience of growing up behavioral personality as content -based deployment reflective - the process of generating an explicit spiritual values. Considered operational structure of the proposed method. Attention is drawn to the fact that every teenager is peculiar desire to have the mental strength and freedom , so the duty of an educator - to give him the means to achieve your aspirations. It is noticed that the pupil thus should not worry about the state of subordination of spiritual and moral truths , and perceive them as the implementation of its own spiritual life , which is what the aims reflective - explicit method of education
  Повний текст PDF - 174.129 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Бех І.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Бех І. Рефлексивно-експліцитний метод у вихованні особистості / І. Бех // Рідна школа. - 2012. - № 12. - С. 3-7. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2012_12_3.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Бех Іван Дмитрович (1940–) (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського