Наукова періодика України Рідна школа


Прокоф’єва М. 
Концептуальні засади підготовки майбутніх учителів початкових класів до реалізації диференційованого підходу в навчанні молодших школярів / М. Прокоф’єва // Рідна школа. - 2012. - № 12. - С. 44-47. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2012_12_10
Висвітлено концепцію підготовки майбутніх учителів початкових класів до реалізації диференційованого підходу в навчанні молодших школярів. Розглянуто методологічні підходи і наукові принципи її побудови. На підставі наведених у дослідженні методологічних підходів визначено концептуальні положення, а саме: особистісно орієнтована парадигма, компетентісний, інтегративний, синергетичний, акмеологічний, аксіологічний та технологічний підходи. Наголошено на важливості застосування загальнодидактичних принципів в організації навчально-виховного процесу майбутнього вчителя початкових класів. З огляду на вищесказане, зазначено, що основу концепції становлять принципи, сформульовані на підставі аналізу сутності диференційованого навчання, змісту професійної діяльності вчителя початкових класів, можливостей застосування системного підходу в навчанні молодших школярів. Охарактеризовано принципи суб’єктивносі, професійно спрямованої (контекстної) навчальної діяльності, інтерактивності, розподіленості, варіативності та гнучкості, саморозвитку і рефлексії студента. Виділено складові готовності майбутнього вчителя початкових класів до реалізації означеного процесу, а саме: особистісна, науково-теоретична та практична готовність. Констатовано, що відповідно до визначених параметрів, теоретичне обґрунтування структурно-функціональної концепції засвідчує її відповідність потребам оновлення системи професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи.Представлена концепция подготовки будущих учителей начальных классов к реализации дифференцированного подхода в обучении младших школьников. Рассмотрены методологические подходы и научные принципы ее построения. На основе представленных в исследовании методологических подходов определены концептуальные положения, а именно: личностно ориентированная парадигма, компетентностный, интегративный, синергетический, акмеологический, аксиологический и технологический подходы. Отмечена важность применения общедидактических принципов в организации учебно-воспитательного процесса учителя начальных классов. Учитывая вышесказанное, указано, что основу концепции составляют принципы, сформулированные на основе анализа сущности дифференцированного обучения, содержания профессиональной деятельности учителя начальных классов, возможностей применения системного подхода в обучении младших школьников. Охарактеризованы принципы субъективности, профессионально направленной (контекстной) учебной деятельности, интерактивности, распределенности, вариативности и гибкости, саморазвития и рефлексии студента. Выделены составляющие готовности будущего учителя начальных классов к реализации указанного процесса, а именно: личностная, научно-теоретическая и практическая готовность. Констатировано, что согласно определенных параметров, теоретическое обоснование структурно-функциональной концепции подтверждает ее соответствие потребностям обновления системы профессиональной подготовки будущих учителей начальной школы.The article introduces the concept of training of the future primary school teachers to implement differentiated approach in teaching younger pupils. Methodological approaches and scientific principles concerning its creation are considered.
  Повний текст PDF - 157.578 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Прокоф’єва М.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Прокоф’єва М. Концептуальні засади підготовки майбутніх учителів початкових класів до реалізації диференційованого підходу в навчанні молодших школярів / М. Прокоф’єва // Рідна школа. - 2012. - № 12. - С. 44-47. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2012_12_10.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського