Наукова періодика України Рідна школа


Гупан Н. 
Здійснення диференціації у змісті шкільних навчальних книг доби Української революції / Н. Гупан // Рідна школа. - 2012. - № 10. - С. 53-56. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2012_10_16
Висвітлено основні питання диференціації навчання засобами шкільних підручників у період 1917 - 1920-х рр. Відображено тенденції розвитку українського підручникотворення, що були пов'язані зі змінами в освіті за умов національної революції. Досліджено особливості та напрями диференціації, зокрема за мовними та соціальними ознаками. Зазначено, що в добу Української революції утверджувалась диференціація у змісті навчальних книг з українознавчих предметів, які раніше не включались до шкільної програми. Підкреслено, що водночас зберігалась диференціація у змісті навчальних книг, що сформувалась у дореволюційний період, зокрема, орієнтація підручників на конкретну категорію учнів.Освещены основные вопросы дифференциации обучения средствами школьных учебников в период 1917 - 1920-х гг. Проанализирован массив аутентичных источников исследуемого периода, учебников и пособий. Отражены тенденции в разработке украинских учебников, которые были связаны с изменениями в образовании в условиях национальной революции. Исследованы особенности и направления дифференциации, в частности по языковым и социальным признакам. Отмечено, что во время Украинской революции утверждалась дифференциация в содержании учебных книг по украиноведческим предметам, которые ранее не включались в школьную программу. Подчеркнуто, что одновременно сохранялась дифференциация в содержании учебных книг, которая сформировалась в дореволюционный период, в частности, ориентация учебников на конкретную категорию учеников.Highlights the key issues of differentiation of instruction by means of textbooks in the period 1917-1920's. Analyzed by an array of authentic sources of the investigated period, textbooks and manuals. The trends in the development of Ukrainian textbooks that have been associated with changes in education in the national revolution. The features and areas of differentiation, particularly in language and social status. It is noted that during the Ukrainian revolution asserted differentiation in the content of textbooks on Ukrainian Study subjects who had not previously been included in the school curriculum. Emphasized that while continued differentiation in the content of textbooks, which was formed in the pre-revolutionary period, in particular, focus on a specific category of books students.
  Повний текст PDF - 165.936 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Гупан Н.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Гупан Н. Здійснення диференціації у змісті шкільних навчальних книг доби Української революції / Н. Гупан // Рідна школа. - 2012. - № 10. - С. 53-56. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2012_10_16.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Гупан Нестор Миколайович (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського