Наукова періодика України Рідна школа


Третяк Т. 
Розвиток творчого сприймання старшокласниками нової наукової інформації / Т. Третяк // Рідна школа. - 2011. - № 12. - С. 16-20. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2011_12_6
Розглянуто структуру процесу розв'язування дослідницьких (конструктивних) задач, спрямованого на розвиток конструктивного мислення школярів. Охарактеризовано рівні розв'язування конструктивних задач залежно від їх новизни для того, хто шукає розв'язок. Визначено критерії та індикатори розвитку конструктивного мислення школярів. Проаналізовано сутність методики творчого пошуку нових ідей КАРУС, розробленої відомим психологом В.О. Моляком, охарактеризовано основні її етапи. Зазначено, що вектор розвитку конструктивного мислення старшокласників спрямований від матеріалізації задуму, розробленого іншими, до самостійної постановки проблеми. Наголошено, що ефективність дослідницької роботи учнів залежить від рівня розвитку в них здатності до творчого сприймання нової наукової інформації.Рассмотрена структура процесса решения исследовательских (конструктивных) задач, направленного на развитие конструктивного мышления школьников. Охарактеризированы уровни решения конструктивных задач в зависимости от их новизны для того, кто ищет решение. Определены критерии и индикаторы развития конструктивного мышления школьников. Проанализирована сущность методики творческого поиска новых идей КАРУС, разработанной известным психологом В.О. Моляко, характеризированы основные её этапы. Указано, что вектор развития конструктивного мышления старшеклассников направлен от материализации замысла, разработанного другими, к самостоятельной постановке проблемы. Отмечено, что эффективность исследовательской работы учеников зависит от уровня развития у них способности к творческому восприятию новой научной информации.The structure of the solution process of research (design) tasks aimed at developing pupils' thinking meaningful. Characterization of the structural levels of decision problems based on their novelty for someone who is looking for a solution. The criteria and indicators for the development of constructive thinking students. Analyzed the essence of the technique of creative search for new ideas Carus, developed by famous psychologist V.O. Molyako, a characterization of its main stages. Indicated that the vector of constructive thinking is directed from the materialization of high school students plan developed by others, to self-formulation of the problem. It is noted that the effectiveness of the research work of students depends on the level of their capacity for creative perception of new scientific information.
  Повний текст PDF - 152.732 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Третяк Т.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Третяк Т. Розвиток творчого сприймання старшокласниками нової наукової інформації / Т. Третяк // Рідна школа. - 2011. - № 12. - С. 16-20. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2011_12_6.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського