Наукова періодика України Рідна школа


Бенера В. 
Відображення проблеми самостійної роботи студентів у вітчизняній педагогічній думці (друга половина ХІХ – початок ХХ ст.) / В. Бенера // Рідна школа. - 2011. - № 1-2. - С. 40-44. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2011_1-2_10
Розглянуто проблему розвитку теорії та практики самостійної роботи студентів у навчальному процесі ВНЗ. Здійснено об'єктивний історичний аналіз української педагогічної думки періоду другої половини ХІХ - початку ХХ ст., який небезпідставно називають ренесансом педагогіки. Зазначено, що в другій половині ХІХ ст. здійснювалося активне формування передумов для самостійної роботи з книгою як засобом самонавчання, самопідготовки учнів. Вказано на суперечливий характер всіх перетворень, які відбувалися впродовж ХІХ ст. і відображалися в офіційній педагогіці. Виявлено активне формування дидактичної думки на початку ХХ ст., у процесі якого під впливом різних чинників склалися концептуальні напрями вітчизняної дидактики: філософський, практичний, теоретичний та психологічний. Доведено, що в означений період започатковано теоретичний напрям у вітчизняній дидактиці з уведенням до професійної підготовки курсу педагогіки і створенням певних традицій його викладання як університетської дисципліни, що викликало необхідність розгляду поняття "вміння самостійно працювати", потребу застосування самостійної роботи з різних навчальних дисциплін.Рассмотрена проблема развития теории и практики самостоятельной работы студентов в учебном процессе ВУЗ на основе историко-педагогического анализа отечественных научно-педагогических изданий второй половины ХІХ - начала ХХ в. Отмечено, что во второй половине ХІХ в. осуществлялось активное формирование предпосылок для самостоятельной работы с книгой как средства самообучения, самоподготовки учащихся. Указано на спорный характер всех преобразований, которые происходили на протяжении ХІХ в., и отображались в официальной педагогике. Выявлено активное формирование дидактической мысли в начале ХХ в., в процессе которого под влиянием разных аспектов сложились концептуальные направления отечественной дидактики: философское, практическое, теоретическое и психологическое. Доказано, что в обозначенный период зародилось теоретическое направление в отечественной дидактике с введением в профессиональную подготовку курса педагогики и создание определенных традиций его преподавания как университетской дисциплины, что вызвало необходимость рассмотрения понятия "умение самостоятельно работать", потребность применения самостоятельной работы с разных учебных дисциплин.The article dwells on the problem of the development of the theory and practice of students' self-work in the educational process in higher educational establishments based on the historical-pedagogical analysis of the native scientific and pedagogical research papers of the second half of the XIXth - the beginning of the XXth century.
  Повний текст PDF - 540.741 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Бенера В.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Бенера В. Відображення проблеми самостійної роботи студентів у вітчизняній педагогічній думці (друга половина ХІХ – початок ХХ ст.) / В. Бенера // Рідна школа. - 2011. - № 1-2. - С. 40-44. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2011_1-2_10.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Бенера Валентина Єфремівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського