Онищук Л. 
Організаційно-методичні принципи децентралізованого управління професійно-технічною освітою / Л. Онищук // Рідна школа. - 2010. - № 6. - С. 19-22. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2010_6_6
Розкрито сутність організаційно-методичних принципів управління професійно-технічною освітою (ПТО) за умов його децентралізації: принцип історизму, принцип узгодження інтересів державних і місцевих органів управління, принцип пріоритетності, принцип єдності державної регіональної політики і галузевої освітньої політики, принцип комплексності, принцип пропорційності, принцип варіативності. Запропоновано прогнозування розвитку професійної освіти здійснювати поетапно: I етап - формулювання робочих гіпотез, II етап - моделювання сценаріїв; системний аналіз розвитку ПТО за умов децентралізації системи управління; III етап - прогнозування розвитку системи ПТО. Висвітлено методи, що забезпечують реалізацію прогностичної функції управління керівниками різних рівнів у системі ПТО, а саме: природні ресурси основних груп; зміни у біосфері, розвиток науки; демографічні; соціальні; економічні; формування невиробничих потреб населення; відтворення національних багатств; розвиток галузей господарства країни; взаємопов'язані комплекси й окремі галузі виробництва; господарська динаміка та господарські корпорації; розвиток економічного механізму та системи управління комплексом країни; розвиток світового господарства та зовнішньоекономічних зв'язків. Акцентовано увагу, що сутністю заходів, передбачених реформуванням професійної школи є: створення умов для навчання учнів, покращення підготовки кваліфікованих робітників, забезпечення пропорційного розвитку різних ланок професійної освіти, інтенсифікація діяльності, спрямованої на професійне орієнтування молоді.Раскрыта сущность организационно-методических принципов управления профессионально-техническим образованием (ПТО) в условиях его децентрализации: принцип историзма, принцип согласования интересов государственных и местных органов управления; принцип приоритетности, принцип единства государственной региональной политики и отраслевой образовательной политики; принцип комплексности, принцип пропорциональности; принцип вариативности. Предложено прогнозирование развития профессионального образования осуществлять поэтапно: I этап - формулировка рабочих гипотез, II этап - моделирование сценариев; системный анализ развития ПТО в условиях децентрализации системы управления; III этап - прогнозирование развития системы ПТО. Освещены методы, обеспечивающие реализацию прогностической функции управления в системе ПТО: природные ресурсы основных групп; изменения в биосфере; развитие науки; демографические, социальные; экономические формирование непроизводственных нужд населения; воспроизведение национальных богатств, развитие отраслей хозяйства страны; взаимосвязанные комплексы и отдельные отрасли производства; хозяйственная динамика и хозяйственные корпорации, развитие экономического механизма и системы управления комплексом страны, развитие мирового хозяйства и внешнеэкономических связей. Акцентировано внимание, что сущностью мероприятий, предусмотренных реформированием профессиональной школы, есть: создание условий для обучения учащихся, улучшение подготовки квалифицированных рабочих, обеспечение пропорционального развития различных звеньев профессионального образования, интенсификация деятельности, направленной на профессиональное ориентирование молодежи.The article gives the analysis of organizational and methodological principles of management of vocational education under circumstances of its decentralization taking into account social and economic development rules of regional system and strategicaims that managed that process. In the article have been analyzed the methods that ensure the implementation of predictive function of management of the different levels managers in the system of vocational education.
  Повний текст PDF - 507.297 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Онищук Л.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Онищук Л. Організаційно-методичні принципи децентралізованого управління професійно-технічною освітою / Л. Онищук // Рідна школа. - 2010. - № 6. - С. 19-22. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2010_6_6.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Онищук Людмила Анатоліївна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського