Наукова періодика України Рідна школа


Тарасюк С. 
До проблеми вдосконалення професійної діяльності педагога позашкільного навчального закладу художньо-естетичного профілю / С. Тарасюк // Рідна школа. - 2010. - № 1-2. - С. 34-38. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2010_1-2_10
Висвітлено організаційно-методичні умови удосконалення професійної діяльності педагога позашкільного навчального закладу художньо-естетичного профілю. Зазначено, що під організаційно-методичними умовами доцільно розуміти систему психолого-педагогічних заходів, які сприяють удосконаленню професійної діяльності педагога безпосередньо в закладі позашкільної освіти. Проаналізовано теоретичні напрацювання та практичний досвід створення таких умов у закладах позашкільної освіти. Розкрито роль адміністрації у процесі вдосконалення професійної діяльності педагога закладу художньо-естетичного профілю. Охарактеризовано адміністративні та соціально-психологічні методи управління організаційно-методичною роботою, виокремлено типові форми її реалізації на практиці. Акцентовано увагу на масових (семінари, педагогічні читання, науково-практичні конференції), групових (методичні об'єднання, творчі (динамічні) групи, школи передового досвіду, школи педагогічної майстерності, об'єднання педагогів за інтересами), індивідуальних (наставництво, консультації, самоосвіта, стажування) та нетрадиційних формах організації методичної роботи. Виокремлено організаційно-методичні умови, за яких досягається найбільша ефективність успішної діяльності педагогів. Запропоновано педагогічну модель удосконалення професійної діяльності педагога позашкільного закладу художньо-естетичного профілю, яка надалі має становити теоретичну основу процесів діагностики та розвитку компонентів педагогічної діяльності фахівця.Освещены научно-методические условия совершенствования профессиональной деятельности педагога внешкольного учебного заведения художественно-эстетического профиля. Указано, что под организационно-методическими условиями целесообразно понимать систему психолого-педагогических мероприятий, способствующих совершенствованию профессиональной деятельности педагога непосредственно в заведении внешкольного образования. Проанализированы теоретические наработки и практический опыт создания таких условий в учреждениях внешкольного образования. Раскрыта роль администрации в процессе совершенствования профессиональной деятельности педагога учреждения художественно-эстетического профиля. Охарактеризованы административные и социально-психологические методы управления организационно-методической работой, выделены типовые формы ее реализации на практике. Сосредоточено внимание на массовых (семинары, педагогические чтения, научно-практические конференции), групповых (методические объединения, творческие (динамические) группы, школы передового опыта, школы педагогического мастерства, объединения педагогов по интересам), индивидуальных (наставничество, консультации, самообразование, стажировки) и нетрадиционных формах организации методической работы. Выделены организационно-методические условия, при которых достигается наибольшая эффективность успешной деятельности педагогов.Предложена педагогическая модель усовершенствования профессиональной деятельности педагога внешкольного учреждения художественно-эстетического профиля, которая в дальнейшем должна составлять теоретическую основу процессов диагностики и развития компонентов педагогической деятельности специалиста.Article deals with scientific and methodological advances in professional teacher extracurricular school of art and aesthetic profile. It is indicated that under the organizational and methodological conditions appropriate to understand the system of psychological and educational activities that contribute to improving the professional activities of the teacher directly in the establishment of adult education. Analyzed the theoretical achievements and practical experience in creating such conditions in the institutions of adult education. The role of administration in the process of improving the professional educator institutions of art and aesthetic profile. Characterize the administration and socio-psychological methods of management of organizational and methodical work, highlighted typical forms of its realization in practice. Concentrated on the mass (seminars, teaching reading, scientific-practical conference), group (methodical associations, creative (dynamic) group, schools of excellence, the school pedagogical skills, teachers associations of interest), individual (mentoring, counseling, self-education, internships ) and non-traditional forms of organization of methodological work. Distinguished organizational and methodological conditions under which the maximum efficiency is achieved the success of teachers. Author 'pedagogical model for improving the professional teacher-school institutions of art and aesthetic profile, which in future should be theoretical basis for the processes ofdiagnosis and the development of the components of teaching by a specialist.
  Повний текст PDF - 330.881 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Тарасюк С.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Тарасюк С. До проблеми вдосконалення професійної діяльності педагога позашкільного навчального закладу художньо-естетичного профілю / С. Тарасюк // Рідна школа. - 2010. - № 1-2. - С. 34-38. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2010_1-2_10.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Тарасюк Світлана Василівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського