Наукова періодика України Педагогічний дискурс


Дарманська І. 
Формування управлінської компетентності майбутнього керівника навчального закладу як невід’ємної складової його професіоналізму (на прикладі Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії) / І. Дарманська // Педагогічний дискурс. - 2014. - Вип. 16. - С. 40-44. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/peddysk_2014_16_9
Проаналізовано зміст навчального плану підготовки магістрів сфери освіти Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії. На основі навчальних дисциплін виділено складові управлінської компетентності керівника закладу освіти. Визначено види компетенцій, якими обов’язково має володіти управлінець як професіонал. Більш детально проаналізовано загальнонаукову та професійно-педагогічну компетентність, які складають підсистему управлінської. На основі зазначених компетентностей проаналізовано правову компетенцію, компетенцію саморозвитку та самоосвіти, продуктивної діяльності, андрагогічну, загальногалузеву, предметно-методичну, діагностичну, навчальну та інформаційно-комунікаційну компетенції. Кожна компетенція, зазначена у статті, підкріплена наявною навчальною дисципліною, що передбачена навчальним планом підготовки магістрів зі спеціальності "Управління навчальним закладом" (спеціалізація "Керівник підприємства, установи, організації у сфері освіти та виробничого навчання"). Обговорено необхідність включення зазначених дисциплін у план підготовки майбутніх управлінців, що надасть змогу сформувати управлінську компетентність як невід’ємну складову професіоналізму керівника навчального закладу. Проанализировано содержание учебного плана подготовки магистров сферы образования Хмельницкой гуманитарно-педагогической академии. На основе учебных дисциплин автором выделены составляющие управленческой компетентности руководителя образовательного учреждения. Определены виды компетенций, которыми обязательно должен обладать управленец как профессионал. Более подробно проанализированы общенаучная и профессионально-педагогическая компетентности, которые составляют подсистему управленческой. На основе указанных компетентностей проанализированы правовая компетенция, компетенция саморазвития и самообразования, продуктивной деятельности, андрагогическая, общеотраслевая, предметно-методическая, диагностическая, учебная и информационно-коммуникационная компетенции. Каждая компетенция, указанная в статье, подкреплена учебной дисциплиной, предусмотренной учебным планом подготовки магистров по специальности "Управление учебным заведением" (специализация "Руководитель предприятия, учреждения, организации в сфере бразования и производственного обучения"). Обсуждена необходимость включения указанных дисциплин в план подготовки будущих управленцев, что позволит сформировать управленческую компетентность как неотъемлемую составляющую профессионализма руководителя учебного заведения. The content of the curriculum of preparation of masters in the educational sphere of Khmelnytskyi Humanitarian-Pedagogical Academy has been analyzed in the article. On the basis of educational disciplines the author singled out components of managerial competence of the manager of educational establishment. The kinds of competences, which the manager should by all means possess, as a professional, have been determined. General scientific and professional-pedagogical competence, which make managerial subsystem, have been analyzed more detailed.
  Повний текст PDF - 297.987 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Дарманська І.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Дарманська І. Формування управлінської компетентності майбутнього керівника навчального закладу як невід’ємної складової його професіоналізму (на прикладі Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії) / І. Дарманська // Педагогічний дискурс. - 2014. - Вип. 16. - С. 40-44. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/peddysk_2014_16_9.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Дарманська Ірина Миколаївна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського