Наукова періодика України Педагогічний дискурс


Дубровіна І. 
Фактори активізації самоосвіти вчителів музичного мистецтва в системі післядипломної освіти / І. Дубровіна // Педагогічний дискурс. - 2014. - Вип. 16. - С. 59-66. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/peddysk_2014_16_13
Розкрито сутність поняття "фактори активізації самоосвіти вчителів музичного мистецтва", запропоновано класифікацію факторів активізації самоосвіти вчителів музичного мистецтва в системі післядипломної освіти. Проаналізовано вимоги ринку праці до особисто-професійних якостей учителя музичного мистецтва. Обгрунтовано залежність рівня розвитку самоосвітніх умінь педагогів музичного мистецтва від досягнутого рівня освіти, впливу стійких факторів самоосвітньої діяльності на ступінь оволодіння професійною майстерністю. Визначено сутність "факторів активізації самоосвітньої діяльності педагога" як таких, що сприяють удосконаленню його особисто-професійних якостей, формуванню позитивної мотивації щодо педагогічної творчості, задоволенню потреби в самоосвіті як цінності людського життя, способу безперервного саморозвитку людини. Визначено домінуючі фактори активізації самоосвітньої діяльності, що визначають напрям індивідуального професійного розвитку педагога та впливають на результативність самоосвіти та якість педагогічної праці. Зроблено висновок про вплив різнопланових об'єктивних і суб'єктивних факторів на результативність як мистецько-педагогічної, так і самоосвітньої діяльності вчителя музики в системі післядипломної педагогічної освіти. В ході експерименту обгрунтовано, що урахування факторів активізації самоосвітньої діяльності вчителів музичного мистецтва в системі післядипломної освіти забезпечує планування фахового вдосконалення, перепідготовки вчителів на новому рівні, що є необхідною складовою забезпечення та ефективності педагогічної праці. Раскрыта сущность понятия "факторы активизации самообразования учителей музыкального искусства", предложена классификация факторов активизации самообразования учителей музыкального искусства в системе последипломного образования. Проанализированы требований рынка труда к лично-профессиональным качествам учителя музыкального искусства. Обоснована зависимость уровня развития самообразовательных умений педагогов музыкального искусства от достигнутого уровня образования, влияния устойчивых факторов самообразовательной деятельности на степень овладения профессиональным мастерством. Определена сущность "факторов активизации самообразовательной деятельности педагога" как таких, что способствуют совершенствованию его лично-профессиональных качеств, формированию положительной мотивации к педагогическому творчеству, удовлетворению потребности в самообразовании как ценности человеческой жизни, способа непрерывного саморазвития человека. Обособлены доминирующие факторы активизации самообразовательной деятельности, которые определяют направление индивидуального профессионального развития педагога и влияют на результативность самообразования и качество педагогического труда. The article reveals the nature of the term “activating factor of a music teachers’ self-education". Also there has been suggested the classification of activating factors of music teachers in the postgraduate educational system. There has been analyzed the revision of the labor market’s demands concerning the personal and professional qualities of a music teacher. There has been grounded the dependence of the level of teachers’ self-skills development on gained educational level, the impact of firm factors of teachers’ self-educational activities on the level of the ability to use their proficiency. There has been determined the subject of "activating factors of teacher’s self-educational activities" as the ones which promote their personal and professional qualities to be improved and to mould a positive motivation in pedagogical art, to satisfy the needs in self-study as the value of human’s life, the way of a constant person’s self-development. There have been highlighted the dominating activating factors of self-educational activities which determine the direction of an individual professional development of a teacher and have an impact on the results of self-study and on the quality of pedagogical work.
  Повний текст PDF - 298.062 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Дубровіна І.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Дубровіна І. Фактори активізації самоосвіти вчителів музичного мистецтва в системі післядипломної освіти / І. Дубровіна // Педагогічний дискурс. - 2014. - Вип. 16. - С. 59-66. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/peddysk_2014_16_13.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Дубровіна Ірина Володимирівна (1979–) (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського