Наукова періодика України Педагогічний дискурс


Гончар І. Г. 
Історіографія дослідження творчої спадщини К.Вентцеля / І. Г. Гончар // Педагогічний дискурс. - 2013. - Вип. 15. - С. 167-171. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/peddysk_2013_15_36
Здійснено історіографічний аналіз творчої спадщини К. Вентцеля. На основі хронологічного підходу систематизовано наукові розвідки, внаслідок чого визначено три основні етапи історіографії досліджуваної проблеми. З’ясовано, що у межах першого етапу ідеї К. Вентцеля сприймалися науковцями тенденційно, упереджено, ідеологізовано, внаслідок чого їх висвітлення було піддано значним деформаціям. Другий етап характеризується розширенням спектра досліджень творчої спадщини вченого, першими спробами об'єктивно оцінити та переосмислити погляди педагога. У межах третього етапу відбулося відродження педагогіки К. Вентцеля, об'єктивне оцінювання його ідей, повернення імені вченого до плеяди видатних педагогів кінця ХІХ – початку ХХ ст.Проведен историографический анализ творческого наследия К. Вентцеля. На основе хронологического подхода систематизированы научные исследования, в результате чего определены три основных этапа историографии исследуемой проблемы. Выяснено, что в рамках первого этапа идеи К. Вентцеля воспринимались учеными тенденциозно, предвзято, идеологизировано, вследствие чего их освещение было подвергнуто значительным деформациям. Второй этап характеризуется расширением спектра исследований творческого наследия ученого, первыми попытками объективно оценить и переосмыслить взгляды педагога. В рамках третьего этапа произошло возрождение педагогики К. Вентцеля, объективная оценка его идей, возвращение имени ученого к плеяде известных педагогов конца XIX – начала ХХ в. The analysis ofK.Ventsel’s creative heritage has been carried out in thearticle. On the basis of chronological approach, scientific researchhas beensystematized by the authoras a result of which three main stages of historiography research have beenidentified. It was found that within the first stageK.Ventselʼsideas were taken biased,perceived, prejudiced, ideologysed, so that their coverage have been subjected to considerable changes. The second stage is characterized by expanding the range of thescientistcreative heritage research, the first attempts to evaluateobjectively and rethink the teacher’sopinions. Within the third phase K.Ventselʼs pedagogywas revived, an objective assessment of his ideas has been done, his name wasreturned to a plead of outstanding teachers of the late XIX - early XX century.
  Повний текст PDF - 276.579 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Гончар І.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Гончар І. Г. Історіографія дослідження творчої спадщини К.Вентцеля / І. Г. Гончар // Педагогічний дискурс. - 2013. - Вип. 15. - С. 167-171. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/peddysk_2013_15_36.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Гончар Інна Григорівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського