Наукова періодика України Педагогічний дискурс


Гайдученко Ю. О. 
Історико-педагогічна інформативність та джерелознавчий потенціал художньої спадщини українських письменників у дослідженні проблем виховання дітей другої половини ХІХ ст. / Ю. О. Гайдученко // Педагогічний дискурс. - 2013. - Вип. 15. - С. 129-135. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/peddysk_2013_15_29
Розглянуто інформативні можливості української реалістичної художньої літератури другої половини ХІХ ст. як історико-педагогічного джерела на прикладі творів Марка Вовчка, А. Свидницького, І. Нечуя-Левицького, О. Кониського, Панаса Мирного, Б. Грінченка, М. Номиса, І. Франка, а також запропоновано варіант джерелознавчої методики аналізу художніх творів. Встановлено джерела відомостей українських письменників про сучасну їм дійсність, розкрито оцінку письменниками-реалістами наслідків освітніх реформ другої половини ХІХ ст. та показано особливості виховання дітей досліджуваного періоду. Виявлено проблеми виховання дітей другої половини ХІХ ст. і охарактеризовано специфіку художніх реалістичних творів як джерела історико-педагогічного знання.Выяснены информативные возможности украинской реалистической художественной литературы второй половины ХІХ ст. как историко-педагогического источника на примере произведений Марко Вовчок, А. Свидницького, И. Нечуя-Левицкого, А. Кониского, П. Мирного, Б. Гринченко, Н. Номиса, И. Франко, а также предложен вариант источниковедческой методики анализа художественных произведений. Установлены источники сведений украинских писателей о современной им действительности, раскрыта оценка писателями-реалистами следствий образовательных реформ второй половины ХІХ ст. и показаны особенности воспитания детей второй половины ХІХ ст. Выявлены проблемы воспитания детей исследуемого периода и охарактеризована специфика художественных реалистических произведений как источника историко-педагогического знания.In article the author clarified the informative possibilities of the Ukrainian realistic fiction of the second half of the ХІХ c. as a historical and pedagogical resource by the example of the works of Marko Vovchok, A. Svydnytskyi, I. Nechui-Levytskyi, A. Konyskyi, B. Grinchenko, N. Nomis, I. Frankо, and also the variant of a resource technique for analyzing creative heritage has been offered. The author establishes the informative resources of the Ukrainian writers about their current reality and reveals their estimation of the educational reforms consequences of second half of ХІХ c. and shows the features of children’s education of the same period. The article highlights the problems of children education of the investigated period and characterizes specificity of realistic creative heritage as a resource of historical and pedagogical knowledge.
  Повний текст PDF - 303.353 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Гайдученко Ю.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Гайдученко Ю. О. Історико-педагогічна інформативність та джерелознавчий потенціал художньої спадщини українських письменників у дослідженні проблем виховання дітей другої половини ХІХ ст. / Ю. О. Гайдученко // Педагогічний дискурс. - 2013. - Вип. 15. - С. 129-135. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/peddysk_2013_15_29.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського