Наукова періодика України Педагогічний дискурс


Вайда Л. О. 
Українська педагогічна преса як джерело відображення інноваційних педагогічних ідей (1991-2013 рр.) / Л. О. Вайда // Педагогічний дискурс. - 2013. - Вип. 15. - С. 102-105. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/peddysk_2013_15_23
Проаналізовано українську педагогічну пресу як джерело відображення інноваційних педагогічних ідей в Україні, починаючи з 1991 р. З’ясовано, що публікації у педагогічній пресі відтворюють процес нагромадження педагогічних знань і розвитку педагогічної науки, пов’язаний з освітньою практикою; надають можливість простежити вплив на цей процес ідей і поглядів вітчизняних науковців і практиків, виявити його закономірності й суперечності; відображають взаємодію із зовнішнім середовищем – конкретними політичними та соціально-економічними обставинами. Доведено, що як історико-педагогічне джерело періодична преса надає найрізноманітніший матеріал педагогічної тематики, що увібрав у себе всі складності й досягнення педагогічних пошуків. Саме періодична преса зіграла значну роль у розвитку інноваційних педагогічних ідей у досліджуваний період: на її сторінках відбувався активний, нерідко суперечливий, процес формування, відшліфовування, критичного освоєння, осмислення педагогічних ідей.Проанализирована украинская педагогическая печать как источник отображения инновационных педагогических идей в Украине, начиная с 1991 г. Выяснено, что публикации в педагогической печати воссоздают процесс накопления педагогических знаний и развития педагогической науки, связанный с образовательной практикой; дают возможность проследить влияние на этот процесс идей и взглядов отечественных научных работников и практиков, выявить его закономерности и разногласия; отображают взаимодействие с внешней средой – конкретными политическими и социально-экономическими обстоятельствами. Доказано, что как историко-педагогический источник периодическая печать предоставляет разнообразнейший материал педагогической тематики, который вобрал в себя все сложности и достижение педагогических поисков. Именно периодическая печать сыграла значительную роль в развитии инновационных педагогических идей в исследуемый период: на ее страницах происходил активный, нередко противоречивый, процесс формирования, шлифования, критического освоения, осмысления педагогических идей. The article analyzes the Ukrainian pedagogical press as a source of representation of innovative pedagogical ideas in Ukraine since 1991. It was found that the publications in the pedagogical press recreate the process of accumulation of knowledge and the development of pedagogy related to educational practice, make it possible to trace the influence of this process on the ideas and views of national researchers and practitioners, reveal its patterns and differences, reflect the interaction with the environment - specific political and socio-economic circumstances. It is proved that both the historical and pedagogical periodicals source materials provide a variety of educational topics, which encompasses all the complexity and achievement of pedagogical research. It is periodical press that has played a significant role in the development of innovative pedagogical ideas in the period under research: in its pages an extensive, often contradictory, process of forming, grinding, critical exploration and understanding of pedagogical ideas took place.
  Повний текст PDF - 265.592 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Вайда Л.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Вайда Л. О. Українська педагогічна преса як джерело відображення інноваційних педагогічних ідей (1991-2013 рр.) / Л. О. Вайда // Педагогічний дискурс. - 2013. - Вип. 15. - С. 102-105. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/peddysk_2013_15_23.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського