Наукова періодика України Педагогічний дискурс


Січкар А. Д. 
Розвиток ідей діяльнісного підходу у дошкільному вихованні України в кінці XIX – першій третині XX століття: історіографія, джерельна база дослідження / А. Д. Січкар // Педагогічний дискурс. - 2013. - Вип. 15. - С. 649-653. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/peddysk_2013_15_132
Виокремлено й описано основні групи історико-педагогічних джерел з метою вивчення та узагальнення матеріалу з проблеми розвитку ідей діяльнісного підходу у дошкільному вихованні України в кінці XIX – першій третині XX ст.). За матеріалами історіографічного огляду досліджень та вивчення джерельної бази зазначеної проблеми визначено ідеї діяльнісного підходу, їх витоки та розвиток у вітчизняній і зарубіжній педагогіці; особливості організації практики дошкільного виховання з урахуванням природообумовленої діяльності дитини. Вибір проблеми дослідження зумовлений тим, що діяльнісний підхід є однією із основних сучасних освітніх концепцій у дошкільному вихованні України.Выделены и описаны основные группы историко-педагогических источников с целью изучения и обобщения материала по проблеме развития идей деятельностного похода в дошкольном воспитании Украины в конце XIX – первой трети XX в. На основании историографического анализа исследований и изученния источниковедческой базы, определены идеи деятельностного похода, показано их развитие в отечественной и зарубежной педагогике; особенности организации практики дошкольного воспитания с учетом естественной потребности ребенка в деятельности. Выбор проблемы исследования обусловлен тем, что деятельностный поход является одной из основополагающих современных образовательных концепций в дошкольном воспитании Украины.The main groups of historical and educational sources to examine and summarize the material on the issue of the development of the ideas of activity approach in pre-school education in Ukraine at the end of XIX – early XX century is identified and described in the article. Based on the analysis of historiographical research and study of the source base, the ideas of the activity approach, their development in domestic and foreign pedagogy, especially the organization of the practice of early childhood education in a view of the natural needs of the child in the activity are defined. The choice of the theme of our research is determined by the fact that activity approach is one of the fundamental modern educational principles in preschool education in Ukraine.Визначено періоди розвитку ідей діяльнісного підходу в Україні (кінець XIX - перша третина XX ст.), а саме: І період (1871 - 1917 рр.) - становлення ідей діяльнісного підходу в імперську добу, II період (1917 - 1919 рр.) - розвиток ідей діяльнісного підходу за умов становлення національної системи освіти в Українській Народній Республіці, III період (1919 - 1934 рр.) - адаптація ідей діяльнісного підходу до умов радянської системи освіти, в межах яких виокремлено шість етапів. Досліджено внесок українських педагогів і психологів у розвиток ідей діяльнісного підходу в дошкільному вихованні. Розкрито особливості практичного втілення ідей такого підходу до виховання дітей дошкільного віку в програмово-методичному забезпеченні дошкільних установ на теренах України (кінець XIX - перша третина XX ст.).
  Повний текст PDF - 225.215 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Січкар А.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Січкар А. Д. Розвиток ідей діяльнісного підходу у дошкільному вихованні України в кінці XIX – першій третині XX століття: історіографія, джерельна база дослідження / А. Д. Січкар // Педагогічний дискурс. - 2013. - Вип. 15. - С. 649-653. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/peddysk_2013_15_132.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського