Наукова періодика України Педагогічний дискурс


Ситник Н. І. 
Джерелознавча база дослідження українсько-канадських освітніх звʼязків (друга половина ХХ – початок ХХІ століття) / Н. І. Ситник // Педагогічний дискурс. - 2013. - Вип. 15. - С. 639-645. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/peddysk_2013_15_130
Проаналізовано джерельну базу дослідження українсько-канадських освітніх зв’язків за останні десятиліття. Джерела з окресленої проблеми поділено на групи: неопубліковані документальні матеріали, що зберігаються в державних архівах України і Канади та в архівах недержавних організацій обох країн; опубліковані документальні матеріали державних органів Канади й України, громадських організацій канадських українців та педагогів України; наукова, науково-методична та навчальна література; матеріали періодичної преси України й Канади, що мають джерельний характер; спогади та листи учасників міждержавних освітніх зв’язків досліджуваного періоду. Охарактеризовано кожну групу джерел. До першої належать офіційні документи урядових органів Канади й України – тексти угод про співпрацю між міністерствами освіти України й окремих провінцій Канади, звіти про хід виконання цих угод міждержавного рівня; договори про співробітництво обласних управлінь освіти нашої держави та провінційних міністерств освіти Канади, а також відповідні документи ВНЗ обох держав. До другої групи належать документи державних органів освіти України і Канади та зацікавлених громадських організацій, опубліковані в їх офіційних виданнях (друкованих і електронних) і представлені на сторінках педагогічної преси. Йдеться про журнали «Рідна школа», «Початкова школа», «Вища освіта України», «Вища школа України», газети «Освіта України», «Освіта» та обласні педагогічні часописи нашої держави, а також періодичні видання української діаспори – журнали «Відгукніться», «Рідношкільник», «Життя і школа», «Тема», «Вісник КІУСу». Третю наукову групу складає наукова, навчальна та навчально-методична література, опублікована за останні три десятиліття в обох країнах, оскільки вона є реальним результатом багатоаспектної співпраці освітян і науковців держав-учасниць. Необхідно зазначити, що монографічні дослідження з окресленої нами проблеми відсутні, проте заслуговує на увагу колективна праця вітчизняних істориків.Проанализирована источниковая база исследования украинского-канадских образовательных связей за последние десятилетия. Источники по обозначенной проблеме разделены на группы: неопубликованные документальные материалы, хранящиеся в государственных архивах Украины и Канады и в архивах негосударственных организаций обеих стран; опубликованные документальные материалы государственных органов Канады и Украины, общественных организаций канадских Украинская и педагогов Украины; научная, научно-методическая и учебная литература; материалы периодической печати Украины и Канады, имеющих исходный характер; воспоминания и письма участников межгосударственных образовательных связей исследуемого периода. Охарактеризована каждая группа источников. К первой относятся официальные документы правительственных органов Канады и Украины - тексты соглашений о сотрудничестве между министерствами образования Украины и отдельных провинций Канады, отчеты о ходе выполнения этих соглашений межгосударственного уровня; договоры о сотрудничестве областных управлений образования нашего государства и провинциальных министерств образования Канады, а также соответствующие документы ВУЗ обеих стран. Вторую группу составляют документы, государственных органов образования Украины и Канады и заинтересованных общественных организаций, опубликованные в их официальных изданиях (печатных и электронных) и представленные на страницах педагогической прессы. Речь идет о журналах «Рідна школа», «Початкова школа», «Вища освіта України», «Вища школа України», газетах «Освіта України», «Освіта» и областных педагогических журналах нашего государства, а также периодических изданиях украинской диаспоры - журналах «Відгукніться», «Рідношкільник», «Життя і школа», «Тема», «Вісник КІУС». К третьей группе относится научная, учебная и учебно-методическая литература, опубликованная за последние три десятилетия в обеих странах, поскольку она является реальным результатом многоаспектного сотрудничества педагогов и ученых государств-участников. Необходимо отметить, что монографические исследования по обозначенной нами проблеме отсутствуют, однако заслуживает внимания коллективный труд отечественных историков.This article analyzes the source base study of Ukrainian-Canadian educational ties over the past decade. Sources of the studied problem are divided into five groups: 1) unpublished documentary material stored in state archives of Ukraine and Canada and in the archives of NGOs in both countries, and; 2) published documentary materials of state bodies in Canada and Ukraine, Ukrainian Canadian community organizations and Ukrainian teachers 3) scientific, methodological and educational literature; 4) publications in Ukrainian and Canadian which have the source character; 5) memoirs and letters of participants of international educational relations of the studied period. Each group of sources is characterized. The first group includes the official documents of the government of Canada and Ukraine – the texts of agreements on cooperation between the Ministry of Education of Ukraine and certain provinces of Canada, reports on the implementation of the agreements of intergovernmental level, cooperation agreements of provincial education departments of our state and provincial ministries of education in Canada, as well as relevant documents of universities of both countries.
  Повний текст PDF - 337.576 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Ситник Н.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Ситник Н. І. Джерелознавча база дослідження українсько-канадських освітніх звʼязків (друга половина ХХ – початок ХХІ століття) / Н. І. Ситник // Педагогічний дискурс. - 2013. - Вип. 15. - С. 639-645. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/peddysk_2013_15_130.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Ситник Наталія Іванівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського