Наукова періодика України | Інформаційні технології в освіті | ||
Шевченко Л. С. Підготовка майбутніх учителів до інноваційної педагогічної діяльності: контекстний підхід / Л. С. Шевченко // Інформаційні технології в освіті. - 2017. - Вип. 1. - С. 180-190. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/itvo_2017_1_15 Інноваційні процеси в освіті виникали в різні історичні періоди і визначали її розвиток. Аналіз теоретичних та експериментальних досліджень показав, що нині у вчителів виникають труднощі в процесі розробки та впровадження інноваційних технологій, виборі найбільш оптимальних педагогічних методів і засобів. Широке поширення інновацій зумовлює зміни в системі підготовки майбутніх педагогів до професійної діяльності. Провідним завданням вищої педагогічної освіти є підготовка вчителя, який володіє розвиненими особистісними та професійними якостями, здатного здійснювати інноваційну педагогічну діяльність. Розв'язання цієї стратегічної задачі вимагає організації цілеспрямованої підготовки майбутніх учителів до інноваційної педагогічної діяльності в умовах системи вищої педагогічної освіти, сприяючи їх професійному та особистісному становленню, формуванню інноваційного потенціалу та інноваційної культури. У зв'язку з цим виникає необхідність пошуку підходів до навчання, що орієнтовані на майбутній зміст професійної діяльності. На наш погляд, цим вимогам повною мірою відповідає контекстний підхід, що забезпечує послідовне, неперервне і систематичне формування готовності майбутніх учителів до інноваційної педагогічної діяльності. Проаналізовано особливості підготовки майбутніх учителів до інноваційної педагогічної діяльності та визначено можливості застосування контекстного навчання у педагогічних ВНЗ; розглянуто результати опитування починаючих учителів шкіл та професійно-технічних закладів та виділено низку інноваційних форм, методів і технологій для реалізації системи контекстного навчання, що дозволяють поєднати навчальну, квазіпрофесійну і навчально-професійну діяльність, а саме: розробка, наповнення і використання електронних навчальних ресурсів, електронних навчально-методичних комплексів; залучення студентів до самостійної освітньої діяльності засобами Веб-сервісів; виконання індивідуальних і групових проектів на основі Веб-квестів та Блог-квестів, у яких здійснюється інтерактивне навчання у контексті майбутньої професійної діяльності. Наведено приклади їх розроблення і використання в освітньому процесі. Цитованість авторів публікації: Бібліографічний опис для цитування: Шевченко Л. С. Підготовка майбутніх учителів до інноваційної педагогічної діяльності: контекстний підхід / Л. С. Шевченко // Інформаційні технології в освіті. - 2017. - Вип. 1. - С. 180-190. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/itvo_2017_1_15.Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|
|
Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського |