Наукова періодика України Інформаційні технології в освіті


Кушнір В. А. 
Технологія бінарних занять з диференціальних рівнянь і інформатики у ВНЗ на основі Maple-середовища / В. А. Кушнір // Інформаційні технології в освіті. - 2015. - Вип. 25. - С. 7-26. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/itvo_2015_25_3
Досліджено проблеми методичних основ створення технології бінарних занять з диференціальних рівнянь і інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) на основі Maple-технології. Актуальність дослідження випливає з основної суперечності між новітніми можливостями сучасних ІКТ, зокрема Maple, і традиційними методами навчання математичних дисциплін, зокрема і диференціальних рівнянь. На сьогодні вже недостатньо тільки епізодичних застосувань при проведенні занять з математики. Можливості Maple-технології такі, що навчання з диференціальних рівнянь можна проводити безпосередньо ІКТ. При цьому потрібно розв'язувати проблему органічного поєднання традиційних способів розв'язування диференціальних рівнянь і можливостей Maple-технології щодо виконання дій досить високого узагальнення. До таких дій відносяться спрощення виразів, розв'язування алгебричних рівнянь і систем, знаходження власних значень і власних векторів матриць, диференціювання й інтегрування скалярних функцій, вектор-функцій, матриць-функцій, множення матриць і матриць на вектори, знаходження оберненої матриці тощо. Бінарні заняття покликані навчати математики й інформатики одночасно. Тому створення технології бінарних занять досить складна проблема. Насамперед викладачеві потрібно розробити алгоритм певного способу розв'язування диференціального рівняння чи системи диференціальних рівнянь. При цьому алгоритм повинен складатися з дій, котрі можна автоматизувати у системі Maple-технології. Такі дії мають технічний характер і не є смислово-твірними діями способу розв'язування задачі. Тоді усі зусилля й увага суб'єктів навчання будуть спрямовані на спосіб розв'язування, створення відповідного алгоритму і програми у Maple-технології. Написання і налагодження програми відповідно до алгоритму здійснюється одночасно. Можна після написання одного чи декількох операторів відразу запускати їх і одержати проміжні результати. Це надає змогу водночас налагодити групу чи один оператор і побачити результат його виконання і відразу здійснити коригування в потрібному напрямку. Лекційні заняття можна проводити в такій послідовності. Спочатку теоретично висвітлювати спосіб розв'язування диференціальних рівнянь. Найкраще це робити по пунктах, одночасно створюючи і відповідний алгоритм. При цьому в основі створення алгоритму повинні лежати і сам спосіб розв'язування і дії, котрі будуть автоматизовані у Maple-технології. Алгоритм і складається із послідовності виконання саме таких дій. Наведено приклади розв'язування різних диференціальних рівнянь у Maple-технології.
  Повний текст PDF - 3.484 Mb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Кушнір В.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Кушнір В. А. Технологія бінарних занять з диференціальних рівнянь і інформатики у ВНЗ на основі Maple-середовища / В. А. Кушнір // Інформаційні технології в освіті. - 2015. - Вип. 25. - С. 7-26. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/itvo_2015_25_3.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Кушнір Василь Андрійович (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського