Наукова періодика України Humanitarium


Онищенко Н. 
Педагогічні проблеми підготовки майбутніх учителів до збереження здоров’я дітей і молоді / Н. Онищенко // Гуманітарний вісник Державного вищого навчального закладу "Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди". Педагогіка. Психологія. Філософія. - 2014. - Вип. 34. - С. 96-108. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/gvpdpu_2014_34_14
Досліджено педагогічні проблеми підготовки майбутніх учителів до збереження здоров'я дітей і молоді, розглянуто педагогічні аспекти застосування здоров’язберігальної педагогіки у навчально-виховному процесі ВНЗ. Зазначено, що ефективність навчально-виховного процесу вищої школи має визначатися не лише формуванням професійної компетентності студентів, а й формуванням надійних соціальних орієнтирів, здатністю молодих спеціалістів адекватно протистояти молодіжним проблемам, що виникають у процесі професійного самовираження, і залишатися при цьому здоровими. Доведено, що погіршення стану здоров’я студентської молоді є актуальною проблемою сучасності та пов`язане з низьким рівнем їхньої культури здоров’я як світоглядної орієнтації, недостатньо повним, регулярним та вчасним медичним обстеженням, безвідповідальним ставленням самих студентів до свого здоров’я, недостатнім упровадженням здоров’язбережувальних заходів у навчально-виховний процес вищої педагогічної школи, відсутністю належної уваги викладачів до збереження здоров’я студентів. Усе вищезазначене підсилюється великим навчальним навантаженням студентів при недостатній фізичній активності, емоційним та психологічним напруженням під час заліково-екзаменаційних сесій, відсутністю матеріальних можливостей для оздоровлення під час канікул. Погіршення стану здоров’я студентів обмежує їхні можливості професійного самовизначення, самовиховання та самореалізації, а добре здоров’я є дієвим чинником успішності навчання та високої працездатності. Зазначено, що за таких умов та внаслідок невизначеності соціальних інститутів виховання стосовно комплексного впливу на дітей, актуальним є звернення до здоров’язберігальної педагогіки.Исследованы педагогические проблемы подготовки будущих учителей к сохранению здоровья детей и молодежи, рассмотрены педагогические аспекты применения здоровьесберегающей педагогики в учебно-воспитательном процессе ВУЗ. Отмечено, что эффективность учебно-воспитательного процесса высшей школы должна определяться не только формированием профессиональной компетентности студентов, но и формированием устойчивых социальных ориентиров, способностью молодых специалистов адекватно противостоять молодежным проблемам, возникающим в процессе профессионального самовыражения, и оставаться при этом здоровыми. Доказано, что ухудшение состояния здоровья студенческой молодежи является актуальной проблемой современности и связано с низким уровнем их мировоззренческой ориентации на культуру здоровья, недостаточно полным, регулярным и своевременным медицинским обследованием, безответственным отношением самих студентов к своему здоровью, недостаточным внедрением здоровьесберегающих мероприятий в учебно-воспитательный процесс высшей педагогической школы, отсутствием должного внимания преподавателей к сохранению здоровья студентов. Все вышеперечисленное усиливается большой учебной нагрузкой студентов при недостаточной физической активности, эмоциональным и психологическим напряжением во время зачетно-экзаменационных сессий, отсутствием материальных возможностей для оздоровления во время каникул. The article deals with the educational problems of teachers’ training to a preservation of the children and young people’s health; coincides with the pedagogical aspects of health-saving pedagogy in the educational process at higher educational institutions. It is noted that the effectiveness of the higher school educational process should be determined not only by forming the students’ professional competence, but also by forming the sustainable social indicators, the ability of young professionals to confront youth problems adequately, arising in the course of a professional self-expression, and thus to keep a good health. Students of educational institutions, future teachers, must become worthy mentors for their students, hence promoting healthy lifestyle and health preserving of children and young people is an integral part of professional competence for them, regardless of subject areas. It is proven that the deterioration of the students’ health is an urgent problem of our time and it is connected with the low level of their ideological orientation to a health culture, with not full, regular and timely medical examination, the students’ irresponsible attitude towards their health, the inadequate implementation of health-saving measures in the educational process of higher pedagogical schools, the lack of teachers’ adequate attention to maintaining the students’ health.
  Повний текст PDF - 380.735 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Онищенко Н.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Онищенко Н. Педагогічні проблеми підготовки майбутніх учителів до збереження здоров’я дітей і молоді / Н. Онищенко // Гуманітарний вісник Державного вищого навчального закладу "Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди". Педагогіка. Психологія. Філософія. - 2014. - Вип. 34. - С. 96-108. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/gvpdpu_2014_34_14.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Оніщенко Наталія Вікторівна (психологічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського