Наукова періодика України Humanitarium


Новак О. 
Збереження фізичного здоров’я дітей у процесі використання авторських технологій / О. Новак // Гуманітарний вісник Державного вищого навчального закладу "Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди". Педагогіка. Психологія. Філософія. - 2014. - Вип. 34. - С. 85-96. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/gvpdpu_2014_34_13
Досліджено педагогічні проблеми збереження здоров’я учнів у початковій школі, розглянуто педагогічні аспекти використання сучасних інноваційних педагогічних технологій, зокрема, авторських, у навчально-виховному процесі загальноосвітніх навчальних закладів. Доведено, що питання збереження здоров’я учнів у початковій школі є актуальною проблемою сучасності та залежить не тільки від ряду факторів: біологічних, екологічних, соціальних, гігієнічних, а й від характеру педагогічних впливів. Для збереження здоров’я і гармонійного творчого розвитку учнів потрібно: перетворити процесс навчання зі стомливої одноманітної праці на постійну радість пізнання; забезпечити наступність між дошкільним вихованням, початковою, основною і старшою школами з метою адаптації школярів через упровадження курсів за вибором із навчальних предметів основної школи, ураховуючи навчальні та психологічні особливості молодших школярів; шукати нові підходи до організації навчально-виховного процесу, поєднуючи традиційні з нетрадиційними прийомами, методами, засобами навчання і виховання, які сприяють збереженню інтересу до навчання; розробити навчально-методичне забезпечення початкової школи на засадах сучасних принципів, інтерактивних методик навчання і виховання, потреб учнів та вчителів, які сформують бажання й вміння вчитися впродовж усього процесу навчання, забезпечать систематичне формування в учнів міцних глибоких знань, навичок і застосування їх у життєвих ситуаціях; сприяти психолого-педагогічній готовності вчителя до впровадження нових парадигм освіти, орієнтованих на входження нашої держави у світовий простір, на розвиток творчої особистості, оволодіння інноваційними освітніми технологіями, зокрема авторськими, у процес навчання і виховання молодших школярів.Исследованы педагогические проблемы сохранения здоровья учащихся в начальной школе, рассмотрены педагогические аспекты использования современных инновационных педагогических технологий, в частности, авторских, в учебно-воспитательном процессе общеобразовательных учебных заведений. Доказано, что вопрос сохранения здоровья учащихся в начальной школе является актуальной проблемой современности и зависит не только от ряда факторов: биологических, экологических, социальных, гигиенических, но и от характера педагогических воздействий. Для сохранения здоровья и гармоничного творческого развития учащихся требуется: превратить процесс обучения с утомительной однообразной работы на постоянную радость познания; обеспечить преемственность между дошкольным воспитанием, начальной, основной и старшей школами с целью адаптации школьников через внедрение курсов по выбору по учебным предметам основной школы, учитывая учебные и психологические особенности младших школьников; искать новые подходы к организации учебно-воспитательного процесса, сочетая традиционные с нетрадиционными приемами, методами, средствами обучения и воспитания, которые способствуют сохранению интереса к обучению; разработать учебно-методическое обеспечение начальной школы на основе современных принципов, интерактивных методик обучения и воспитания, потребностей учащихся и учителей, которые сформируют желание и умение учиться на протяжении всего процесса обучения, обеспечат систематическое формирование в учащихся прочных глубоких знаний, навыков и применения их в жизненных ситуациях; способствовать психолого-педагогической готовности учителя к внедрению новых парадигм образования, ориентированных на вхождение нашего государства в мировое пространство, на развитие личности, овладение инновационными образовательными технологиями, в частности авторскими, в процесс обучения и воспитания младших школьников.The article deals with pedagogical problems of keeping health of pupils in primary school; pedagogical aspects of using modern innovative teaching technologies, including author’s in the educational process in secondary schools are considered. It is proved that the problem of keeping schoolchildren’s health in primary schools is an urgent in our time and depends not only from number of factors: biological, environmental, social, hygienic, and nature of pedagogical influences. It is noted that in order to maintain healthy and harmonious development of creative pupils it is necessary: to turn the process of learning from tedious repetitive work into a constant joy knowledge; to ensure continuity between pre-school education, primary, basic and high schools with a purpose to adapt the pupils through the introduction of elective courses from basic school subjects, including educational and psychological characteristics of primary school children; to search for new approaches to the educational process, combining traditional with non-traditional techniques, methods and means of training and education that promote preservation of interest in learning; to develop the teaching aids for elementary school based on the principles of modern, interactive teaching methods and training needs of schoolchildren and teachers which form the desire and ability to learn throughout the learning process and provide systematic development of students' strong depth of knowledge, skills and their applying to real-life situations; to promote psychological and pedagogical readiness of teachers for introduction of new paradigms of education oriented for entry of our country into the world space, the development of the creative personality, mastery of innovative educational technologies, in particular author’s into the process of training and education of younger schoolchildren.
  Повний текст PDF - 380.55 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Новак О.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Новак О. Збереження фізичного здоров’я дітей у процесі використання авторських технологій / О. Новак // Гуманітарний вісник Державного вищого навчального закладу "Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди". Педагогіка. Психологія. Філософія. - 2014. - Вип. 34. - С. 85-96. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/gvpdpu_2014_34_13.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Новак Олег Олександрович (психологічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського