Наукова періодика України Humanitarium


Гляненко К. 
Вдосконалення мовленнєвих навичок на уроках української мови / К. Гляненко // Гуманітарний вісник Державного вищого навчального закладу "Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди". Педагогіка. Психологія. Філософія. - 2014. - Вип. 33. - С. 32-39. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/gvpdpu_2014_33_6
Акцентовано увагу на комунікативно-компетентнісному спрямуванні роботи, її унікальних можливостях трансформування знань, умінь і навичок школярів у важливі життєві компетентності. Розкрито перспективи особистісно орієнтованих технологій за умов сучасної національної освіти, обгрунтовано потребу розвитку комунікативних компетенцій учнів через вдосконалення мовленнєвих навичок на уроках української мови. Обрано такі методи навчання, які дозволяють школярам виявити свою активність, здібності, творчість та підвищити власний рівень мовленнєвої компетентності. Особистісно орієнтований підхід поєднує виховання й освіту в єдиний процес допомоги, підтримки, соціально-педагогічного захисту, розвитку дитини, підготовки її до життєтворчості. Важливу роль у стимулюванні в школярів інтересу до праці відіграють завдання, що потребують творчої переробки, узагальнення, систематизації, вмінь і навичок порівнювати й аналізувати вже відоме, експериментування, пошуку; створення умов для розвитку ситуативного інтересу, який відіграє роль «пускового» механізму в здійсненні діяльності; використання ігрових моментів, що стимулюють прояв самостійності учнів, їх творчих можливостей; вирішення творчих завдань. Визначено, що вчителеві треба створити умови для того, щоб учні відрефлексували те, про що дізналися, та запитали себе, що це означає для них, як це змінює їхні попередні уявлення, зрештою, як вони зможуть це використовувати у своїй подальшій пізнавальній діяльності та в житті. Вони мають також оцінити власний рівень розуміння та засвоєння навчального матеріалу і спланувати чіткі реальні кроки його подальшого опрацювання; порівняти своє сприйняття з думками, поглядами, почуттями інших та інколи скоригувати певні позиції. Важливим чинником, що впливає на ефективність рефлексії в навчанні, є різноманітність її форм і прийомів, їх відповідність віковим та іншим особливостям дітей. Виділено характеристики окремих груп методів та прийомів навчання, їх систем, які сприяють розвиткові та вдосконаленню мовленнєвих навичок.Акцентировано внимание на коммуникативно-компетентностном направлении работы, ее уникальных возможностях трансформации знаний, умений и навыков школьников в важные жизненные компетентности. Раскрыты перспективы личностно ориентированных технологий в условиях современного национального образования, обоснована необходимость развития коммуникативных компетенций учащихся благодаря совершенствованию речевых навыков на уроках украинского языка. Выбраны такие методы обучения, которые позволяют школьникам проявить свою активность, способности, творчество и повысить собственный уровень речевой компетентности. Личностно ориентированный подход сочетает воспитание и образование в единый процесс помощи, поддержки, социально-педагогической защиты, развития ребенка, подготовки его к жизнетворчеству. Важную роль в стимулировании у школьников интереса к труду играют задачи, требующие творческой переработки, обобщения, систематизации, умений и навыков сравнивать и анализировать уже известное, экспериментирование, поиск; создание условий для развития ситуативного интереса, который играет роль «пускового» механизма в осуществлении деятельности; использование игровых моментов, стимулирующих проявление самостоятельности учащихся, их творческих возможностей; решения творческих задач. Отмечено, что учителю необходимо создать условия для того, чтобы ученики отрефлексировали то, о чем узнали, и спросили себя, что это означает для них, как это меняет их прежние представления, в конце концов, как они смогут это использовать в своей дальнейшей познавательной деятельности и в жизни. Они должны также оценить собственный уровень понимания и усвоения учебного материала и спланировать четкие реальные шаги его дальнейшей обработки; сравнить свое восприятие с мыслями, взглядами, чувствами других и иногда скорректировать определенные позиции. Важным фактором, влияющим на эффективность рефлексии в обучении, является разнообразие ее форм и приемов, их соответствие возрастным и другим особенностям детей. The article focuses on communicatively competent direction of work, its unique capabilities to transform the knowledge and skills of pupils into important life competence. The perspectives of personal oriented technology in today's national education are revealed, the requirements of development of the communicative competence of pupils by improving speech skills at the Ukrainian language lessons are grounded. The teaching methods that allow school children to show their activity, abilities, creativity and to increase their own level of verbal competence are chosen. Individually oriented approach combines education and training into a single process of help, support, social and educational protection, child’sdevelopment, preparing it for life creation. An important role in stimulating of the pupil’sinterestto work play tasks that require creative processing, summarizing, organizing, skills and abilities to compare and analyze already known material, experimenting, searching; creating conditions for the development of situational interest, which acts as a «trigger» mechanism in the carrying out of activities; use gaming points that stimulate expression of pupil’s autonomy, their creative capabilities; solving creative problems.
  Повний текст PDF - 327.144 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Гляненко К.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Гляненко К. Вдосконалення мовленнєвих навичок на уроках української мови / К. Гляненко // Гуманітарний вісник Державного вищого навчального закладу "Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди". Педагогіка. Психологія. Філософія. - 2014. - Вип. 33. - С. 32-39. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/gvpdpu_2014_33_6.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського