Наукова періодика України Humanitarium


Брехунець А. 
Психолого-педагогічні основи формування графічних понять на уроках креслення / А. Брехунець // Гуманітарний вісник Державного вищого навчального закладу "Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди". Педагогіка. Психологія. Філософія. - 2014. - Вип. 33. - С. 23-32. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/gvpdpu_2014_33_5
Зауважено, що шкільний предмет "Креслення" – один із тих, які важко засвоюються учнями. Одна з причин - в ньому багато специфічних понять і термінів, засвоєння яких вимагає добре розвиненого абстрактного та понятійного мислення. На сьогодні не визначена продуктивна методична система формування понять шкільного предмета "Креслення" в учнів VIII - IX класів, яка повинна сприяти покращанню якості їх графічної підготовки, підвищенню успішності, загальному розвитку та забезпеченню наступності в подальшому навчанні. Вчені неоднаково розглядають процес формування понять, але всі вони пов’язують його з активним процесом мислення, практичною і розумовою діяльністю особи. Наголошено, що важливою умовою успішного засвоєння понять є організація пізнавальної діяльності учнів, за якої формування понять відбувається в процесі їх практичного застосування до відповідного матеріалу. Це вимагає планомірного керівництва з боку вчителя розвитком дій учнів на основі врахування їхніх психологічних особливостей на різних етапах засвоєння, що сприяє формуванню понять, які глибоко розкривають відповідну частину дійсності навколишнього світу. У традиційно сформованій методиці навчання креслення формування графічних понять виступає як результат аналітико-синтетичної діяльності нервової системи учня. Показано, що шлях формування поняття в основному має такий вигляд: предмети і пов’язані з ним відчуття → сприйняття → уявлення → поняття → слово, при цьому необхідно враховувати, наскільки відомі і зрозумілі учневі певного віку ті ознаки, які розкривають зміст введеного поняття. Більшість вчених вказують на головний шлях формування понять – навчання, в процесі якого основну роль відіграє зміст навчання та орієнтовна основа дій з предметами, які входять до складу понять.Школьный предмет "Черчение" – один из тех, которые трудно усваиваются учащимися. Одна из причин - в нем много специфических понятий и терминов, усвоение которых требует хорошо развитого абстрактного и понятийного мышления. В настоящее время не определена продуктивная методическая система формирования понятий школьного предмета "Черчение" в учащихся VIII - IX классов, которая должна способствовать улучшению качества их графической подготовки, повышению успеваемости, общему развитию и обеспечению преемственности в дальнейшем обучении. Ученые неодинаково рассматривают процесс формирования понятий, но все они связывают его с активным процессом мышления, практической и умственной деятельностью человека. Отмечено, что важным условием успешного усвоения понятий является организация познавательной деятельности учащихся, при которой формирование понятий происходит в процессе их практического применения соответствующего материала. Это требует планомерного руководства со стороны учителя развитием действий учащихся на основе учета их психологических особенностей на разных этапах усвоения, что ведет к формированию понятий, которые глубоко раскрывают соответствующую часть действительности окружающего мира. В традиционно сложившейся методике обучения черчению формирования графических понятий выступает как результат аналитико-синтетической деятельности нервной системы ученика. Показано, что путь формирования понятия в основном имеет такой вид: предметы и связанные с ним ощущения → восприятие → представление → понятие → слово, при этом необходимо учитывать, насколько известны и понятны ученику данного возраста те признаки, раскрывающие содержание вводимого понятия.The school subjects «Drawings» is one of those hard subjects, which are hardly assimilated by the students. One of the reasons is that there are a lot of specific concepts and terms in this subject. And realizing of these terms requires students to have the well-developed abstract and conceptual thinking. Nowadays the productive methodical system of the formation of concepts at school subject «Drawings» for students of the 8-th and 9-th year study is not defined. But this system should enhance the quality of graphic trainings, increasing the performance, and ensure the overall development and providing continuity of the further education. Scientists do not consider the process of forming concepts in the same way, but they associated it with the active process of thinking, practical and intellectual activities of the individual.
  Повний текст PDF - 379.706 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Брехунець А.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Брехунець А. Психолого-педагогічні основи формування графічних понять на уроках креслення / А. Брехунець // Гуманітарний вісник Державного вищого навчального закладу "Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди". Педагогіка. Психологія. Філософія. - 2014. - Вип. 33. - С. 23-32. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/gvpdpu_2014_33_5.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського