Наукова періодика України | Humanitarium | ||
Яценко Л. Особливості соціалізації дітей молодшого шкільного віку / Л. Яценко, Т. Кравченко // Гуманітарний вісник Державного вищого навчального закладу "Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди". Педагогіка. Психологія. Філософія. - 2013. - Вип. 28(2). - С. 383-388. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/gvpdpu_2013_28_2_74 Головна особливість молодшого шкільного віку – зміна соціальної позиції дитини. Вона розпочинає систематичне навчання, стає членом шкільного та класного колективу, змінюються її відносини з дорослими. Це розширює та поглиблює систему відносин дитини з навколишньою дійсністю, посилює значущість спонтанних соціалізаційних процесів для її особистісного розвитку. Розглянуто особливості соціалізації молодших школярів, розкрито сутність їх індивідуалізації та суб’єктності як важливих ознак соціального становлення. Встановлено, що розширенню досвіду дитини щодо сутності соціальної ролі сприяє спеціально організований навчальний процес, який передбачає не лише передачу їй необхідних знань, а й демонстрацію необхідних поведінкових правил. Доведено, що за умов правильного й організованого виховання притаманна дітям цього віку активність стає для них не тільки джерелом знань і вироблення вмінь, а й ефективним засобом набуття особистісного та соціального досвіду.Главная особенность младшего школьного возраста - изменение социальной позиции ребенка. Он приступает к систематическому обучению, становится членом школьного и классного коллектива, меняются его отношения со взрослыми. Это расширяет и углубляет систему отношений ребенка с окружающей действительностью, усиливает значимость спонтанных социализационных процессов для его личностного развития. Рассмотрены особенности социализации младших школьников, раскрыта сущность их индивидуализации и субъектности как важных признаков социального становления. Установлено, что расширению опыта ребенка о сущности социальной роли, способствует специально организованный учебный процесс, который предусматривает не только передачу ему необходимых знаний, но и демонстрацию необходимых поведенческих правил. Доказано, что при правильном и организованном воспитании присущая детям этого возраста активность становится для них не только источником знаний и выработки умений, но и эффективным средством приобретения личностного и социального опыта.In the article the features of socialization of junior schoolchildren are looked out, the essence of their individualization and subjection as important characteristics of social development are examined. Цитованість авторів публікації: Бібліографічний опис для цитування: Яценко Л. Особливості соціалізації дітей молодшого шкільного віку / Л. Яценко, Т. Кравченко // Гуманітарний вісник Державного вищого навчального закладу "Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди". Педагогіка. Психологія. Філософія. - 2013. - Вип. 28(2). - С. 383-388. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/gvpdpu_2013_28_2_74.Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|
|
Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського |