Наукова періодика України Гірничий вісник


Філатов С. В. 
Максимізація відповідності зовнішніх та внутрішніх факторів руху великовантажних кар’єрних автосамоскидів як метод оптимізації їх роботи / С. В. Філатов, І. В. Гірін, С. О. Жуков, В. С. Гірін // Гірничий вісник. - 2016. - Вип. 101. - С. 24-28. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/girvi_2016_101_7
Наведено результати досліджень щодо зменшення коефіцієнту опору кочення великовантажного кар'єрного автосамоскида за рахунок застосування нового поперечного профілю кар'єрної автодороги. Розкрито механізм впливу профілювання поверхні руху на енергетичні показники руху автосамоскида, а також - характер зміни плями контакту колеса з дорогою залежно від характеристик гуми та умов її деформування. Наведено діючі технічні умови на повний комплект тягового обладнання великовантажного кар'єрного автосамоскида, а також методи визначення швидкості руху останнього з урахуванням зміни параметрів поперечного профілю кар'єрного шляху. Зазначено, в якому напрямку зосереджуються наукові пошуки авторів: не тільки удосконалення запропонованих у попередні періоди методів і методик, але і самих підходів щодо пояснення механізму деформування великорозмірної гумової шини максимально навантаженого колеса при русі поверхнею змінного поперечного профілю з різними деформаційними та фрикційними характеристиками. Представлено методику проведення досліджень та їх результати, а також подано блок-схему основних реальних напрямків технічно можливого та технологічно доцільного підвищення швидкості руху усереднено типового великовантажного кар'єрного автосамоскида. Зосереджено увагу на дослідженні впливу на параметри руху великорозмірного колеса характеру кривизни утворюючих профілю дороги, на відміну від досліджених раніше прямолінійних утворюючих. Доведено, що на експлуатаційну швидкість кар'єрного автосамоскида найбільш суттєво впливають: кут поперечного, відповідного колісним парам, центральносиметричного нахилу поверхні та ширина автодороги, а також значно залежні від цього коефіцієнти опору кочення та зчеплення шин. Запропонована методика дозволяє значно розвинути теоретичне обгрунтування експериментально підтвердженої гіпотези про зменшення коефіцієнту опору кочення при ввігнутому профілі кар'єрної автодороги. Також зменшення коефіцієнта опору кочення дає можливість знизити величину тяги та потужності на ведучих колесах великовантажного кар'єрного автосамоскида, що підвищує машинний ресурс для виконання додаткових обсягів перевезень. Оскільки транспортну роботу можна виконувати з меншими показниками потужності двигуна самоскида, то це в свою чергу забезпечує і зменшення енерговитрат - об'ємів пального на транспортування заданих обсягів гірничої маси.
  Повний текст PDF - 376.225 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Філатов С.
  • Гірін І.
  • Жуков С.
  • Гірін В.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Філатов С. В. Максимізація відповідності зовнішніх та внутрішніх факторів руху великовантажних кар’єрних автосамоскидів як метод оптимізації їх роботи / С. В. Філатов, І. В. Гірін, С. О. Жуков, В. С. Гірін // Гірничий вісник. - 2016. - Вип. 101. - С. 24-28. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/girvi_2016_101_7.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського