Наукова періодика України Формування ринкових відносин в Україні


Батажок С. Г. 
Можливості та локалізації розвитку соціального підприємництва в Україні / С. Г. Батажок // Формування ринкових відносин в Україні. - 2019. - № 7-8. - С. 130-140. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/frvu_2019_7-8_19
Предмет дослідження - соціальне підприємництво, як одна з нових гібридних організаційних форм, яка передбачає використання бізнес методів для вирішення різноманітних соціальних проблем. Мета дослідження - пошук нових інноваційно-комерційних підходів для вирішення питань у соціальній сфері. Методи дослідження. Застосовано загальнонаукові та спеціальні методи наукового пізнання: системний аналіз та синтез, дедуктивний і індуктивний методи, методи аналогій, узагальнення та порівняння, табличний метод. Результати роботи - обгрунтовано та використано критерії, які дозволяють чітко визначити та відокремити соціальне підприємництво від традиційного бізнесу. Проаналізовано види соціальних підприємств за організаційно-правовою формою, регіональним розташуванням, галузевою належністю, соціальним призначенням. Запропоновано шляхи забезпечення сталого розвитку соціальних підприємств та послідовність етапів оцінювання ефективності результатів їх діяльності. Висновки: наявність великої кількості соціальних проблем та вразливих груп населення в Україні заставляє шукати нові та інноваційні підходи до їх вирішення. Використання комерційних підходів у соціальній сфері - це світовий тренд, який позитивно зарекомендував себе у багатьох країнах, враховуючи фінансову стійкість та значний соціальний ефект. Соціальне підприємство відрізняється від інших підприємств тим, що для нього соціальний ефект є цілеспрямованим результатом, а не побічним продуктом діяльності. Соціальні цілі закріплені у статуті та є обов'язковими до виконання. Прибуток від комерційної діяльності розподіляється на реалізацію соціальних цілей. Оцінка соціального та економічного ефекту є фактором розвитку соціального підприємництва і залучення донорів та інвесторів. Популяризація соціального підприємництва сприятиме подоланню патерналістського сприйняття соціальних проблем у суспільстві.
  Повний текст PDF - 94.049 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Батажок С.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Батажок С. Г. Можливості та локалізації розвитку соціального підприємництва в Україні / С. Г. Батажок // Формування ринкових відносин в Україні. - 2019. - № 7-8. - С. 130-140. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/frvu_2019_7-8_19.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Батажок Світлана Григорівна (економічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського