Наукова періодика України Фізико-математична освіта


Салтикова А. І. 
Розробка та методичний супровід лабораторної роботи з квантової фізики по визначенню довжини хвилі де Бройля електрона / А. І. Салтикова, О. М. Завражна, Ю. О. Шкурдода // Фізико-математична освіта. - 2019. - Вип. 1. - С. 189-195. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2019_1_32
Невід'ємною складовою курсу фізики у закладах вищої освіти є лабораторний практикум. На сьогодні актуальною є проблема його модернізації. Особливо це стосується структури лабораторного практикуму, змісту та матеріального забезпечення. У процесі розробки та впровадження у навчальний процес нових лабораторних робіт слід реалізовувати особистісно-орієнтований, діяльнісний і компетентнісний підходи. Запропоновано розробку та методичний супровід лабораторної роботи з квантової фізики "Визначення довжини хвилі де Бройля електронів" з урахуванням цих підходів. Під час виконання лабораторної роботи студенти впевнюються в корпускулярно-хвильовому дуалізмі мікрочастинок і дослідно визначають довжину хвилі де Бройля електронів. Акцент зроблено на таку організацію навчання, коли студент активно включений у процес, який передбачає аналіз запропонованих завдань, самостійний пошук розв'язку, узагальнення висновків. У ході виконання етапів лабораторної роботи у студентів формується ряд загальних і професійних компетентностей: здатність працювати в команді; здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел; здатність застосовувати набуті знання в практичних ситуаціях; здатність використовувати систематизовані теоретичні та практичні знання з фізики, математики під час вирішення професійних завдань; володіння математичним апаратом фізики. Зроблено висновки, що абораторну роботу можна включити в лабораторний практикум з квантової фізики. Крім цього її можна запропонувати як домашнє завдання на практичному занятті з теми "Корпускулярно-хвильовий дуалізм мікрочастинок. Гіпотеза де Бройля" або ж як елемент самостійної роботи студентів. У цьому випадку студенти отримують фотокопії електронограм алюмінію та інформацію щодо характеристик електронографа, на якому вони були отримані та виконують роботу самостійно за інструкцією. Метод контролю за виконанням обирає сам викладач.
  Повний текст PDF - 1.115 Mb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Салтикова А.
  • Завражна О.
  • Шкурдода Ю.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Салтикова А. І. Розробка та методичний супровід лабораторної роботи з квантової фізики по визначенню довжини хвилі де Бройля електрона / А. І. Салтикова, О. М. Завражна, Ю. О. Шкурдода // Фізико-математична освіта. - 2019. - Вип. 1. - С. 189-195. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2019_1_32.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Салтикова Алла Іванівна (фізико-математичні науки)
  • Завражна Олена Михайлівна (фізико-математичні науки)
  • Шкурдода Юрій Олексійович (фізико-математичні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського