Наукова періодика України Фізико-математична освіта


Пудова С. С. 
Використання професійно-орієнтованих завдань на заняттях з медичної інформатики при вивченні експертних систем студентами-стоматологами / С. С. Пудова, О. В. Казакова // Фізико-математична освіта. - 2019. - Вип. 1. - С. 177-183. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2019_1_30
Відсутність на кафедрах медичної інформатики повного комплексу прикладного програмного забезпечення для вивчення навчальної дисципліни "Медична інформатика" для різних спеціальностей, зокрема відсутність стоматологічних експертних систем і відповідної інформації щодо стоматологічних баз даних у навчальній літературі, щонайменше знижує навчальну мотивацію студентів-стоматологів щодо окремих тем або всієї дисципліни. Необхідність зміни ситуації спонукає викладачів до дій, зокрема до розробки додаткових професійно-орієнтованих завдань для майбутніх стоматологів. У процесі розробки практичних завдань застосовано аналіз, синтез, індукцію, дедукцію, порівняння, узагальнення. Зокрема, проведено аналіз літератури зі стоматологічних експертних систем, здійснено синтез і узагальнення знань з інформатики, стоматології і педагогіки для виділення основних властивостей експертної системи з метою збільшення доступності теоретичного та практичного матеріалу для студентів. Висвітлено досвід викладання теми з медичних експертних систем для студентів стоматологічного факультету на заняттях з медичної інформатики на кафедрі біофізики, інформатики та медичної апаратури Вінницького національного медичного університету імені М. І. Пирогова. Наведено практичні завдання в програмах MS Excel і MS Access та обгрунтовано причини вибору цих програм. Розглянуто приклади практичних завдань для студентів з високим початковим рівнем знань, умінь, навичок з інформатики. За основу завдань взято експертну систему з диференціальної діагностики форм пульпітів, яку розроблено авторами. Розроблена експертна система виступає демонстраційним прикладом на початку заняття та основою для розробки майбутніми стоматологами власної експертної системи впродовж заняття. За допомогою бази знань продукційної експертної системи студенти створюють продукційні правила з дев'яти стоматологічних захворювань одного типу (пульпіти) та використовують їх у процесі роботи в програмах MS Excel і MS Access. При виборі студентами комп'ютерної програми, відмінної від запропонованих, відводиться більше часу на виконання завдань і нараховуються додаткові бали за індивідуальну самостійну роботу. Зроблено висновки, що використання професійно-орієнтованих завдань на кожному практичному занятті активізує діяльність студентів, підвищує їх зацікавленість до використання інформаційних технологій, збільшує мотивацію вивчення медичної інформатики, що, своєю чергою, сприяє кращому формуванню інформаційно-комунікаційної компетентності майбутніх лікарів-стоматологів.
  Повний текст PDF - 1.022 Mb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Пудова С.
  • Казакова О.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Пудова С. С. Використання професійно-орієнтованих завдань на заняттях з медичної інформатики при вивченні експертних систем студентами-стоматологами / С. С. Пудова, О. В. Казакова // Фізико-математична освіта. - 2019. - Вип. 1. - С. 177-183. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2019_1_30.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського