Наукова періодика України Фізико-математична освіта


Кугай Н. В. 
Формування вмінь майбутніх учителів математики застосовувати метод аналогій у процесі навчання дисциплін математичного спрямування / Н. В. Кугай, М. М. Калініченко // Фізико-математична освіта. - 2019. - Вип. 1. - С. 88-94. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2019_1_16
Формування методологічних знань і вмінь майбутніх учителів математики у процесі навчання дисциплін математичного спрямування є однією з актуальних проблем методичної науки. Як відомо, нині найпоширенішою серед дослідників є структурна модель методологічних знань, в якій виокремлено 4 рівні: філософський; загальнонауковий; конкретно науковий; технологічний. Метод аналогій відноситься до методологічних знань загальнонаукового рівня. Від сформованості вмінь застосовувати цей метод залежить і загальний рівень сформованості методологічних знань і вмінь студентів-математиків. Для успішного та ефективного засвоєння знань про метод аналогій і вмінь його застосовувати слід з'ясувати: що таке аналогія, на змісті якого навчального матеріалу і якими прийомами доцільно формувати вміння застосовувати метод аналогій. Проведено аналіз наукової, навчально-методичної літератури з проблеми дослідження (математики та методики навчання математики, методології, логіки); порівняння, узагальнення. Обгрунтовано, що у навчанні дисциплін аналогію слід розглядати і як схожість між поняттями, і як логічний висновок, і як метод пізнання. Розглянуто приклади тем із різних математичних дисциплін, на матеріалі яких доцільно формувати вміння застосовувати аналогію. Вказано прийоми формування методологічних вмінь майбутніх учителів математики застосовувати метод аналогій. Наведено приклади, в яких висновок за аналогією призводить до хибних тверджень. Зроблено висновки, що для свідомого формування знань про метод аналогій і вмінь цей метод застосовувати, слід якнайраніше ознайомити студентів з цим методом, показати можливості його застосування у процесі навчання різних дисциплін математичного циклу, прийоми формування вміння застосовувати метод аналогій. Важливим фактором для застосування методу аналогій як методу пізнання є демонстрація прикладів неправомірного використання аналогії.
  Повний текст PDF - 1.24 Mb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Кугай Н.
  • Калініченко М.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Кугай Н. В. Формування вмінь майбутніх учителів математики застосовувати метод аналогій у процесі навчання дисциплін математичного спрямування / Н. В. Кугай, М. М. Калініченко // Фізико-математична освіта. - 2019. - Вип. 1. - С. 88-94. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2019_1_16.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Калініченко Микола Миколайович (фізико-математичні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського