Наукова періодика України Фізико-математична освіта


Макаренко К. С. 
Система інтегрованих задач у підготовці майбутніх учителів фізики / К. С. Макаренко, В. І. Макаренко, О. В. Макаренко // Фізико-математична освіта. - 2018. - Вип. 4. - С. 101-105. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2018_4_18
Розглянуто систему інтегрованих задач, яку можна використати для підготовки майбутніх учителів фізики до проведення уроків у класах з природничим профілем навчання. Задачі інтегрують знання з тем "Гідродинаміка" та "Гемодинаміка", які відповідно вивчаються у фізиці та медицині. Задачі структуровані за дидактичною метою: тренувальні; творчі; дослідницькі; контролювальні. Розкрито, що розуміється під кожним видом задачі; наведено приклади системи інтегрованих задач кожного виду, результати їх практичної апробації, методичний супровід та особливості ефективного функціонування цієї системи в процесі викладання фізики. Тренувальні задачі надають студенту можливість переконатися у своїх знаннях, а інколи слугують для ілюстрації нескладних, але цікавих питань курсу. Творчі задачі вимагають від студентів актуалізації власних знань із метою пошуку розв'язку в змодельованих ситуаціях, виокремлення нових проблем і шляхів їх розв'язання в ситуаціях, контекст яких є загальновідомим. Розв'язування дослідницьких задач призводить до активізації пізнавальної діяльності в процесі з'ясування закономірностей перебігу фізичних процесів. Під час розв'язування такого виду завдань найкращі результати досягаються за умови колективної співпраці з використанням інтерактивної технології мозкового штурму. Контролюючі задачі зорієнтовані на основні компетенції. Процес розв'язування задач доповнюється процесом їх складання. Проаналізовано процес складання задач, розглянуто основні етапи та значення цього процесу для міжпредметної інтеграції, яка розглядається як вищий рівень міжпредметних зв'язків. Показано, що зазначені вище підходи до інтеграції знань можна розглядати з точки зору компетентнісного підходу до підготовки майбутніх учителів фізики, оскільки, піднімають мотиваційний компонент від рівня інтересу до рівня значення такого роду завдань у майбутній професії.
  Повний текст PDF - 1.051 Mb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Макаренко К.
  • Макаренко В.
  • Макаренко О.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Макаренко К. С. Система інтегрованих задач у підготовці майбутніх учителів фізики / К. С. Макаренко, В. І. Макаренко, О. В. Макаренко // Фізико-математична освіта. - 2018. - Вип. 4. - С. 101-105. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2018_4_18.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Макаренко Володимир Іванович (педагогічні науки)
  • Макаренко Олексій Володимирович (фізико-математичні науки)
  • Макаренко Олександр Володимирович (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського